Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


proliferomania.ro  Pagina principală / Articole / Regimuri
REGIMUL 8 - REGIMURILE LACTO-VEGETARIENE SI VEGETARIENE
Persoanele care nu mananca deloc carne invoca adesea motive de ordin filozofic, cultural sau etic.
Este preferabil sa cunoasteti insa foarte bine regulile dieteticii, pentru a nu va expune la carente grave.

Principii
·    Regimul lacto - vegetarian: sunt excluse din alimentatie toate tipurile de carne, inclusive pestele
·    Regimul vegetarian : sunt excluse din alimentatie toate produsele de origine animala inclusiv lactatele, ouale etc.)

      Acest mod de alimentatie este adoptat de obicei din motive morale, mai rar obiectivul sau fiind slabirea.
      In aceste regimuri sunt evitate si:
·    Produsele rafinate  sau procesate industrial: fructele si legumele provenite din agricultura traditionala, cerealele rafinate,painea alba
·    Produsele (semi)preparate , conservate, congelate
·    Zaharul alb (care se inlocuieste cu zahar brun din trestie, nerafinat, sau cu miere)
·    Legumele si fructele deshidratate
·    Bauturile indulcite (racoritoarele) si cafeaua
·    Alcoolul si tutunul

Ce promit?
      Adoptand o alimentatie dn care sunt excluse produsele de origine animala, putem fi siguri ca nu ingeram prea multe grasimi saturate si ca nu ne vom deda la veritabile orgii de unt, untura, lapte integral si branzeturi – situatie care poate surveni pentru a compensa, mai mult sau mai putin constient, lipsa de carne.
      Dar principalul obiectiv al regimului vegetarian sau lacto-vegetarian este acela de a nu manca alimente pentru obtinerea carora a fost sacrificat un animal.

Cum actioneaza?
      Alimentatia (lacto-)vegetariana fiind mai putin variata decat cea obisnuita, in mod automat mancam mai putin (hrana este mai monotona) si deci slabim.
      De asemenea, ingeram mai putine lipide (care ofera 9 calorii per gram) si mai multe glucide (4 calorii per gram); astfel, aportul caloric global este redus.
      Cantitatea substantiala de fibre continuta in alimentele premise in regimurile vegetarian si lacto-vegetarian(legume, fructe, cereale integrale) are un efect satietogen.
      In plus, asa cum am vazut deja, o mica parte a lipidelor este evacuata in scaun fara a fi asimilata.

Punctele lor tari
·    Cei ce urmeaza regimul lacto-vegetarian ingereaza putine grasimi saturate, iar adeptii celui vegetarian – deloc.
·    Vegetarienii au o alimentatie de calitate, bogata in anumite vitamine si minerale, saraca in aditivi: cereale integrale, fructe si legume provenite din agricultura biologica, dar nu alimente industralizate

Punctele lor slabe
      Riscuri de diverse carente pentru vegetarienii si lacto-vegetarienii amatori:
·    Carenta de lizina si metionina: la fiecare masa trebuie associate cerealele cu leguminoasele, pentru un aport suficienti de aminoacizi esentiali (pe care organismul nu-i poate sintetiza)
·    Cerenta de fier. Mancati suficiente legume uscate si legume verzi cu frunze
·    Carenta de calciu, indeosebi in cazul regimului vegetarian.Mancati suficiente legume uscate si verzi, cu un continut ridicat de calciu.
·    Carenta de iod, daca nu mancati suficiente legume verzi. Iodul se gaseste deopotriva in sarea de masa si in alge

Programul:
      Cele doua regimuri propun o alimentatie pe baza de:
·    Cereale complete provenite din agricultura biologica
·    Leguminoase
·    Soia si derivatii sai, precum tofu
·    Legume si fructe provenite din agricultura biolgica, de preferinta spalate si curatate inainte de consum, darn u cojite, mancate crude sau gatite la abur

La acestea se mai pot adauga, in cadrul regimului lacto-vegetarian:
·    Oua, lactate branzeturi
·    Miere, plante aromatice, mirodenii
·    Uleiuri vegetale, obtinute prin prima presare la rece
·    Sare marina nerafinata

Sfatul nostru
Regimul vegetarian sic el lacto-vegetarian nu au fost concepute pentru a scadea in greutate, ci sunt destinate persoanelor care doresc sa elimine din alimentatia lortoate tipurile de carne si, respective, toate produsele de origine animala.
Daca dumneavoastra nu doriti decat sa slabiti, va sfatuim sa urmati mai degraba un regim clasic, bogat in proteine animale, pentru a elimina riscurile de carenta pe care numai vegetarienii si lacto-vegetarienii avizati le pot evita.

*Sursa: “Vreau sa slabesc ...si sa nu ma mai ingras!“, Claire Pinson
  
Informaţii


Articole ProLife


Linkuri

Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri