Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


OBICEIURI SANATOASE

Eşti ceea ce mănânci

Un regim alimentar bun este esenţial pentru sănătate, dar care sunt cele mai bune alimente, pe care să le includem în mesele noastre, şi care alimente trebuie evitate? Vom analiza faptele pentru a vă ajuta să faceţi alegeri realiste în cunoştinţă de cauză.

Mănâncă sănătos, echilibrează-ţi alimentaţia şi rămâi activ/ă! Cheia unui regim alimentar echilibrat şi sănătos nu este de a interzice sau omite anumite alimente sau grupuri de alimente, ci de a echilibra ceea ce mănânci, de a consuma o varietate de alimente din fiecare grup de produse alimentare, în cantităţile şi proporţiile necesare pentru  o stare bună de sănătate.

Cele cinci grupuri de produse alimentare sunt:

Fructe şi legume

Acestea ar trebui să facă parte până la o treime din dieta de zi cu zi şi pot fi servite ca parte a fiecărei mese, precum şi de a fi prima alegere pentru o gustare. Ar trebui să mănânci cel puţin cinci porţii de fructe şi legume în fiecare zi. Oamenii de ştiinţă sugerează că acest lucru protejează împotriva cancerului, a obezităţii şi a diferitelor boli cronice, cum ar fi bolile cardiace. Acest lucru este din cauza conţinutului unic de nutrienţi pe care fructele şi legumele le conţin.

Pâine, orez, cartofi şi paste

Acest grup de alimente ar trebui de asemenea să reprezinte tot o treime din dietă. Conţine glucide care sunt principala sursă de energie a organismului. La selectarea produselor alimentare din acest grup, alegeţi carbohidraţi nerafinaţi în defavoarea celor rafinaţi, care de altfel se regăsesc în cereale. Cerealele sunt bogate în fibre şi alţi nutrienţi care au mai multe beneficii pentru sănătate, iar persoanele care consumă cereale par să aibă un risc redus de anumite tipuri de cancer, diabet şi boli cardiace coronariene. Al treilea grup conţine alimente ce trebuie a fi consumate în proporţii mai mici decât celelalte două categorii principale.

Aceste alimente conţin, de asemenea, grupuri de substanţe nutritive esenţiale pentru dieta noastră, astfel că este important să nu renunţăm la nici unul dintre acestea..

Lapte şi produse lactate 

Acestea ar trebui să fie consumate moderat din cauza conţinutului mare de grăsimi saturate, însă sunt şi o sursă importantă de calciu, care este esenţial pentru oase şi dinţi sănătoşi. Alegeţi alimente cu conţinut scăzut de grăsimi (low-fat).

Carne, peşte, ouă şi fasole

Acest grup include atât produse alimentare de origine  animală cât şi vegetală ca surse de proteină, care este o importantă componentă structurală şi funcţională a tuturor celulelor. Proteina furnizează organismului între 10-15 % din necesarul zilnic de energie şi este necesară pentru dezvoltarea celulelor şi regenerarea ţesuturilor.

Produsele alimentare şi băuturile cu conţinut ridicat în grăsime şi / sau zahăr

Acest grup este unul dintre cele mai lipsite de importanţă. Include alimentele care ar trebui să fie consummate foarte rar, deoarece, deşi acestea sunt o importantă sursă de energie, ele conţin foarte puţine substanţe nutritive şi sunt adesea numite "calorii goale". Alimentele din acest grup au componente nesănătoase cum ar fi grasimi saturate, acizi graşi, zahăr şi sare - toate care sunt asociate cu un risc crescut de a dezvolta anumite boli. Ele trebuie să fie consumate doar ocazional, sau în calitate de a îmbunătăţi proprietăţile altor produse alimentare (cum ar fi uleiul de măsline la salate sau un strop de zahăr pe tartele de fructe).

Cum să ai un regim alimentar echilibrat

Consumă o varietate de alimente, pentru a obţine toţi nutrienţii esenţiali.

Prea mult, precum şi prea puţin poate fi în dezavantajul tău - echilibru este necesar.

Regimul alimentar al fiecăruia dintre noi se va diferenţia în funcţie de particularităţile organismului (forma corpului, greutate, nivelurile de activitate). 

Menţinerea unui regim alimentar echilibrat şi sănătos

Agenţia pentru Standarde Alimentare ne recomandă să respectăm 8 paşi pentru o alimentaţie corectă:

1.    Baza meselor principale să fie alimente ce conţin carbohidraţi.

2.    Mâncaţi o mulţime de fructe şi legume.

3.    Consumaţi mai mult peşte.

4.    Renunţaţi la grăsimi saturate şi eliminaţi zahărul din alimentaţie.

5.    Încercaţi să consumaţi mai puţină sare - nu mai mult de 6g/zi.

6.    Fiţi activi şi încercaţi să vă menţineţi la o greutate normală.

7.    Beţi multă apă.

8.    Nu săriţi peste micul dejun.

Mărimea porţiei

În ultimii ani, mărimea porţiilor s-a tot extins odată cu introducerea uriaşelor batoane de ciocolată, pungilor de cipsuri de dimensiuni tot mai mari şi porţiilor gigant în restaurante. Porţiile mai mari ne pot încuraja să consumăm cantităţi mai mari de alimente, ceea ce creşte aportul nostru de energie. Studiile au constatat că a consuma suplimentar alimente nu va creşte sentimentul de plenitudine, deci mai înţelept ar fi să ne orientăm “de jos în sus” nu “de sus în jos” pentru cele mai multe produse alimentare, cu excepţia fructelor şi legumelor.

Densitatea energiei

Aceasta este cantitatea de energie stocată în produsele alimentare. Doar 1g de grăsime oferă 9 calorii, ceea ce este mai mult decât dublul caloriilor dintr-un 1g de proteine sau glucide. Acest lucru înseamnă că vă puteţi sătura cu câteva calorii, dacă alegeţi corect alimentele, iar pe termen lung este mai puţin probabil să câştigaţi în greutate.

Stil de viaţă sănătos 

Alimentele există ca să ne facă să ne simţim bine, să ne bucurăm de viaţă, lucru în ultimul timp uitat dacă privim cu atenţie reclamele unor produse ale căror proprietăţi adesea sunt mult exagerate. Nu uitaţi ce este mai important: să aveţi control pe dimensiunea porţiilor şi cantitatea de energie! Obiceiurile alimentare se schimbă lent, dar…

- încearcă noi alimente

- înscrie-te la un club local de gastronomie pentru a-ţi întări încrederea în capacităţile tale culinare

- adoptă o atitudine pozitivă despre alimente - este una din plăcerile vieţii

Exerciţiile fizice vă ajută să vă menţineţi greutatea corpului, echilibrând aportul energetic (din alimentele consumate) cu producţia de energie (în urma caloriilor arse prin exerciţiu fizic).  Începeţi cu paşi mici, dacă nu sunteţi o persoană activă şi n-aţi mai făcut mişcare până acum – folosiţi scările de la serviciu în defavoarea liftului, coborâţi din autobuz cu o staţie mai repede şi continuaţi într-o plimbare la pas restul drumului sau încercaţi să coptaţi un prieten cu care să mergeţi la sport.

  
Informaţii


Articole ProLife


Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri