Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


proliferomania.ro  Pagina principală / Articole / Slabire
ARDEREA GRASIMILOR PRIN EXERCITII CARDIO

O data cu apropierea sezonului estival, salile de forta se populeaza din nou, fapt ce demonstreaza o data în plus ca se pune din nou accentul pe look si ca un corolar al acestui fapt piata emergenta a produselor de slabit ”miraculoase” îsi spune pe deplin cuvântul aparând tot felul de retete care de care mai valide, mai eficiente, cu sau fara ghilimelele de rigoare, care promit marea cu sarea într-un timp foarte scurt si fara a solicita vreun efort din partea doritorilor de minuni.

 

Scopul prezentului articol este de a da cele mai bune sfaturi celor ce doresc ca într-adevar sa faca ceva pentru îmbunatatirea conditiei lor fizice si a starii lor de sanatate. În lumea aceasta caracterizata de o goana aproape nebuneasca, în care omul este supus frustrarilor zilnice, când înca din zori de zi este supus efectelor perverse ale stresului, când îsi gaseste refugiul în consumul fara discernamânt al mancarurilor nesanatoase si al bauturilor de tot felul, care fac parte din zestrea nivelului de civilizatie si bunastare pe care le-a atins societatea de consum, cautând numai motivul care se ascunde sub o banala onomastica, o receptie sau un alt eveniment monden care sa confere o anumita legitimitate actelor noastre, reprezinta în sine un fapt daca nu banal, atunci ceva foarte obisnuit în zilele noastre.

 

Efectele acestui stil de viata nu întârzie sa apara mai devreme ori mai târziu, primii indici privesc cresterea greutatii corporale, apoi mai mult ca sigur vor aparea si altii mult mai gravi ce vor atenta asupra starii noastre de sanatate.

 

Deci, sa ne reîntoarcem la problema greutatii corporale, care nu este deloc de neglijat, deoarece, în principiu acest element nu se modifica chiar de la o zi la alta, ci trebuie sa se scurga o anumita perioada de timp mai scurta sau mai îndelungata, uneori chiar de câtiva ani, pâna ce vom înregistra schimbari cantitative, în ceea ce priveste cresterea greutatii corporale. 

 

Am fi de-a dreptul naivi sa credem ca acumularile de grasimi corporale realizate într-o anumita perioada de timp le vom putea înlatura prin tinerea unei diete adecvate de câteva saptamâni sau luni, bunaoara.

Pentru a fi cinstiti cu noi însine, trebuie sa amintim faptul ca, tinerea unor regimuri alimentare hipocalorice nu reprezinta, în sine cel mai fericit caz, deoarece în urma unor astfel de regimuri, nefericit alese avem toate sansele sa câstigam substantial în greutate, astfel ca efectul scontat va fi diametral opus celui pe care am contat în faza initiala.

 

Deci, ne învârtim într-un cerc vicios pavat ce-i drept cu bune intentii, însa circumscris nenumaratelor cure de slabire pe care le-am derulat cu mai mult sau mai putin succes.

 

Acest fapt demonstreaza, înca o data în plus ca organismul este un întreg mult mai complex, ca un laborator, care proceseaza un volum considerabil de informatii menite a asigura supravietuirea noastra ca indivizi, în primul rând si apoi ca specie. În decursul perioadelor de la aparitia vietii pe Pamânt, atât animalele, cât si noi, specia umana nu am cunoscut o arhisuficienta de factori de hranire ci, am fost supusi multor restrictii. În acest sens trebuie sa amintim ca suntem supusi unor avataruri genetice, fapt ce ni se trage din perioada ultimei glaciatiuni.

 

În cei peste cinci milioane de ani ce s-au scurs, în conditii mai mult sau mai putin vitrege, Homo Sapiens, a fost determinat sa stocheze grasime în corp. Datorita acestui fapt, noi descendentii lui Homo Sapiens, depozitam si astazi grasime în corp. Lupta împotriva depunerii grasimilor corporale este acea a luptei dintre tarele genetice si dorinta de constructie a masei musculare.

 

Daca diminuam doar într-o proportie nesemnificativa valoarea aportului energetic al organismului, organismul transmite semnale, gratie carora se reduce ritmul metabolismului.

 

Autoconsumul tesutului muscular duce sine die la reducerea cererii energetice, deoarece musculatura este factorul determinant al cererii energetice, existând un raport de interconditionare între acesti doi factori. Organismul mai dispune si de multe arme secrete, în mare parte necunoscute. S-a demonstrat pe cale clinica ca, inducerea artificiala a senzatiei de satietate este în masura sa blocheze avatarurile genetice amintite si lucru si mai îmbucurator este acela ca aceasta stare/senzatie de satietate poate fi indusa prin administrarea suplimentelor alimentare naturale. Deci, cam aceasta este problema stocarii grasimilor corporale, si pe buna dreptate suntem aproape neputinciosi în abordarea corecta a acestei problematici, însa nu trebuie sa ne lasam pagubasi.

 

În abordarea problematicii legate de optimizarea masei corporale, un rol bine determinant îl au exercitiile cardio, sau cardiorespiratorii, cum li se mai spune. În abordarea corecta a acestui gen de exercitii trebuie sa tinem cont de câteva reguli, general valabile, pe care o sa vi le precizam în cele ce urmeaza.

 

Metabolismul înseamna toate schimbarile care au loc în corpul uman. Se vorbeste adesea despre - rata metabolismului bazal. Metabolismul bazal - este masurat în conditii bazale, de repaus, post alimentar, temperatura confortabila, fara efort fizic intens în perioada anterioara (de obicei dupa o noapte de somn odihnitor) si eliminând toti factorii psihici si fizici care produc excitatie. La adultul normal, rata metabolimului bazal este în medie de 70 kcal/ora. Se pune întrebarea, care sunt factorii ce influenteaza rata metabolismului? Principalul factor care determina cel mai intens efect asupra ratei metabolismului este efortul fizic. Efortul fizic maximal poate creste în câteva secunde productia de caldura de 50 de ori fata de normal.

 

De aceea, este foarte important ca cei ce vor sa slabeasca sa constientizeze faptul ca efortul fizic este un ajutor esential. Alti factori determinanti sunt marimea si compozitia corpului. Un corp mai mare înseamna mai multe celule care trebuie sa fie mentinute în functiune, ceea ce presupune mai multa energie. Pe de alta parte, pentru a misca un corp mai greu, e nevoie de implicarea mai multor fibre musculare, deci mai multa energie consumata.

 

Compozitia corpului este de asemenea un factor important, deoarece tesutul muscular este un tesut metabolic foarte activ, aici având loc mare parte dintre procesele metabolice numite popular „arderi”, în timp ce tesutul adipos este un tesut aproape inert din punct de vedere metabolic. Iata deci cum un corp mai musculos va „arde” mai multe grasimi în timpul efortului fizic, decât unul cu masa musculara redusa.

 

Pornind de la ideea anterioara, putem sa realizam ca barbatii, care au masa musculara mai dezvoltata decât a femeilor, vor avea si o rata metabolica mai crescuta. Deci si sexul este un factor de luat în seama.

 

Vârsta este un element important, care influenteaza metabolismul. Dupa 30 de ani, rata metabolismului începe sa se reduca treptat. Conform studiilor, practicarea regulata a exercitiilor fizice contribuie esential la pastrarea masei musculare, deci indirect contribuie la mentinerea unui metabolism optim. De fiecare data când mâncam ceva, are loc procesul de digestie, proces care presupune consum caloric. Iata deci cum alimentatia, proces consumator de energie, are o influenta directa asupra ratei metabolismului.

 

Hormonii - sunt secretii organice ce controleaza principalele procese biochimice ale organismului, acestia intervin în diverse moduri asupra metabolismului. Tiroxina - hormon tiroidian, accelereaza rata de activitate a multora dintre reactiile chimice, în toate celulele organismului. Absenta completa a secretiei tiroidiene reduce rata metabolismului la 50 - 60% fata de normal. Pe de alta parte, secretia de adrenalina si noradrenalina, creste rata metabolismului în majoritatea tesuturilor organismului. ªi în plus nu putem ignora, zestrea genetica conferita de ereditate.

 

Revenind la exercitiile cardio, putem aminti ca pe lânga efectele benefice caracterizate de exercitiile cardio, acestea sunt si mari devoratoare ale musculaturii. Ca urmare, inamicul public numarul unu a fost, este si va fi surplusul de grasimi corporale!

Nu greutatea corporala este în principiu inamicul nostru, ci grasimile corporale dupa cum se cunoaste.

 

Nivelul grasimilor corporale determina starea generala a organismului, scopul declarat fiind acela de a construi o masa musculara compacta fara grasimi corporale. Acest fapt se poate realiza numai prin tinerea sub control a nivelului grasimilor corporale.

 

Exercitiile de tip aerobic au avantajul de a consuma un numar mai mare de calorii, creste randamentul întrebuintarii oxigenului în organism, iar în final determina o scadere a greutatii corporale. Acest fapt denota urmatorul aspect: organismul consuma deopotriva atât grasimile, cât si musculatura pentru a-si reduce masa.

 

Ca urmare, pe lânga grasimile corporale, exercitiile aerobice ne devoreaza si musculatura cladita cu atâta truda. Partea, oarecum pozitiva a exercitilor aerobice este aceea ca ne scapa de grasimile aflate pe partea superioara a trunchiului, deci aparent nu-i chiar atât de rau la o privire mai aprofundata.

 

În schimb apare un fenomen nedorit acela ca, pe timpul efectuarii exercitiilor aerobice se instaleaza o reactie catabolica (demolatoare), care este în contradictie antagonica cu reactiile anabolice (constructive), acestea din urma fiind foarte limitate.

 

Adevarul gol, golut este acela ca, în cursul efectuarii unei sedinte de gimnastica aerobica ardem mult mai multe grasimi decât în cursul unui antrenament (rutine) de factura culturistica.

Este foarte adevarat ceea ce am mentionat adineauri, însa, trebuie sa mentionam ca reactiile cataboloice pomenite se instaleaza pentru foarte putin timp, mentionând spre exemplificare în cazul unei alergari durata medie de 24 ore (una zi), echivalenta cu timpul necesar recuperarii în totalitate a organismului dupa acest fel de eforturi.

 

Am amintit despre efectele exerctiilor cardio, mai ales din punctul de vedere mai mult sau mai putin justificat al culturistilor, care pe buna dreptate fac responsabile acest gen de exercitii de scaderea de masa musculara. Adevarul este ca tot ceea ce este prea mult nu este „sanatos”.

În cele ce urmeaza vom încerca sa prezentam câteva efecte benefice ale exercitiilor cardiovasculare asupra organismului, în special asupra sistemului cardiovascular, efecte pe care multi, din variate motive le exclud cu buna stiinta. Între alti factori benefici ce pot fi atribuiti efctuarii exercitiilor aerobice merita sa enumeram urmatoarele:

 

1. crestera capacitatii de pompare sanguina a inimii;

2. o mai puternica vascularizare coronariana;

3. sporirea cantitatii de plasma sanguina;

4. cresterea numarului de hematii, implicit al hemoglobinei sanguine, ceea ce confera o mai buna capacitate de oxigenare a sângelui si în final al întregului organism;

5. o capacitate sporita de înlaturare a toxinelor din organism, conferita de o reala apreciere a capacitatii de transport al oxigenului de catre hemoglobina;

6. o mai buna capacitate de oxigenare a tesuturilor musculare;

7. capacitate de dispersie sporita a acidului lactic din musculatura, sau o mai buna metabolizare a acestui produs;

8. mentinerea tensiunii arteriale între limite rezonabile, ceea ce face ca fenomenul hipertensiunii arteriale sa scada în incidenta;

9. în sfârsit, un puls scazut, în stare de repaus al organismului.

 

Factorii enumerati, aduc o reconsiderare, din punctul de vedere al starii generale de sanatate al efectuarii exercitiilor aerobice, ceea ce determina ca pe o perioada de timp cel putin mediu, daca nu lung exercitiile de acest gen sa fie tot mai eficiente. Exista din partea culturistilor o teama mai mult sau mai putin justificata referitor la practicarea exercitiilor aerobice, teama determinata de o posibila scadere de masa musculara. Dar, mentinând la un volum rezonabil practicarea acestui gen de exercitii, acestea nu pot avea decât un aport benefic.

 

Nu ne-am propus ca în prezentul articol sa prezentam programe de exercitii aerobice, însa esenta acestora consta în faptul ca, mentinerea unui puls arterial situat în limita, data de ecuatia de stare: 220 - vârsta subiectului, este determinant, iar obtinerea unor rezultate meritorii se poate realiza, daca pentru cel putin 20 de minute ne putem mentine un puls cardiac, care sa reprezinte minimum 65% din valoarea data de ecuatia de mai sus.

 

Un alt criteriu este ca acest gen de exercitii trebuie efectuat, strict sub supravegherea medicului sportiv, sau al medicului de familie.

 

În acest context nu dorim decât sa prezentam câteva produse de top, care sunt indispensabile preîntâmpinarii catabolismului muscular, produse concepute si procesate de catre firma Pro Nutrition.

 

 

GLUTAMINA

 

Glutamina este cel mai abundent aminoacid din muschi, care în timpul efortului fizic este pur si simplu volatilizat din muschi. Deoarece aceasta volatilizare poate cauza pierdere de masa musculara si slabirea sistemului imunitar, glutamina este considerata drept un aminoacid conditionat esential.

 

Efectele glutaminei în organism sunt urmatoarele:

- combate pierderea de masa musculara (catabolismul muscular);

- contribuie la cresterea masei musculare;

- stimuleaza volumizarea celulei musculare;

- îmbunatateste refacerea organismului dupa efort;

- îmbunatateste parametri functionali ai sistemului imunitar;

- creste nivelul energetic si rezistenta organismului;

- stimuleaza secretia hormonului de crestere; distruge radicalii liberi;

- îmbunatateste capacitatea de concentrare si buna dispozitie;

- în combinatie cu dextroza îmbunatateste mult refacerea.

 

ARGININA

 

Arginina este un aminoacid cu rol foarte important în organism si anume:

- mareste sinteza hormonului de crestere, insulina si creatina;

- dezintoxica organismul de rezidurile rezultate din metabolizarea proteinelor (acidul uric);

- protejeaza organismul de efectele negative ale consumului de steroizi anabolici;

- îmbunatateste functia sexuala prin cresterea cantitatii de sperma si îmbunatatirea erectiei;

- creste productia de acid nitric, care are efecte extraordinare în cresterea masei musculare;

- creste si mentine puterea de concentrare si tonusul muscular;

- îmbunatateste circulatia sanguina, mentinând pomparea muschilor cel putin 24 de ore dupa antrenament.

- îmbunatateste memoria si functionarea sistemului imunitar.

 

Doza zilnica este de 2 - 18 grame în functie de scopul urmarit. Arginina lucreaza foarte bine în combinatie cu glutamina si creatina.

 

TAURINA

 

Taurina este un aminoacid conditionat esential. Ea joaca un rol important în organism si anume:

- este un important volumizator al celulei musculare;

- ajuta la transportul electrolitului în/din interiorul celulei;

- îmbunatateste refacerea si functionarea sistemului imunitar;

- scade catabolismul muscular sI ajuta la cresterea în masa si forta;

- imita insulina, ajutând la intrarea aminoacizilor si a zaharului în celule;

- da o stare de buna dispozitie;

- ajuta creierul si sistemul nervos în combaterea anxietatii;

 

  
Informaţii


Articole ProLife


Linkuri

Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri