Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


proliferomania.ro  Pagina principală / Articole / Fitness
FITNESSUL

Fitness-ul reprezinta totalitatea posibilitatilor individului, care îi permit acestuia o reactie normala (fara efort) la multiplele solicitari ale vietii cotidiene. O serie de lucrari demonstreaza efectele hemodinamice ale unei conditii fizice bune, obtinute si cultivate prin efort fizic sistematic. Cresterea capacitatii de efort este deosebit de utila la bolnavii coronarieni la care calitatea vietii este precara, având o serie de limitari fizice datorate bolii.

 

Efectele antrenamentului fizic depind de:

- nivelul capacitatii fizice, la începutul antrenamentului ;

- zestrea genetica ;

- antrenamentul anterior ;

- vârsta ;

- starea de îmbolnavire – gradul de afectare ;

structura programului de antrenament.

 

Eforturile submaximale monitorizate (supravegheate) continuu, cu încarcare unica sau antrenamentul cu intervale sunt indicate coronarienilor.

 

Reconditionarea (ameliorarea) fizica sau reabilitarea trebuie sa fie numai o parte a unui program de tratament comprehensiv care include supravegherea, evaluarea periodica, ameliorarea regimului si a greutatii corporale, a lipidelor din sânge, renuntarea la fumat, câstigarea si mentinerea unor deprinderi sanatoase de viata. Bunastarea, diversitatea de produse agroalimentare si tehnice, creeaza nu numai senzatia de bine, dar si pe cea de comoditate si confort si, cu toate ca avem mai mult timp liber, nu-l folosim în interesul nostru. Avem înca o serie de incertitudini cu privire la cea mai buna cale de a ne creste copiii, de a-i educa.

 

Traim adeseori într-o stare de tensiune perpetua, în orase aglomerate, poluate divers într-o întrecere nebuna cu timpul, mânati de ambitii si dorinta de autodepasire, toate având însa influente negative asupra organismului, care se cer si pot fi contracarate.

 

Este la îndemâna noastra si trebuie sa fim constienti de aceasta, ca un pic de efort fizic la care sa aderam spontan, pe care sa-l facem cu placere, din necesitatea senzatiei de bine pe care o creeaza, este absolut necesar.

 

Antrenamentul fizic presupune efort fizic gradat, progresiv, care în timp este însotit de modificari functionale si morfologice ce reflecta adaptarea si ameliorarea progresiva a performantelor. Pentru cei sanatosi, cât si pentru cardiaci, tipul de antrenament util sistemului cardiovascular si aparatului respirator este efortul aerob sau de rezistenta. Nu atât intensitatea efortului, cât mai ales, frecventa si durata solicitarii prin efort sunt foarte necesare pentru un antrenament rational. O frecventa de 3 - 5 ori pe saptamâna s-a dovedit optima, dupa cum, cel putin 10 minute de efort fizic pe sedinta, sunt absolut necesare.

 

Este obligatorie individualizarea programului de antrenament, astfel încât solicitarea prin efort sa fie pusa de acord cu nevoile si capacitatea individului, cu fitness-ul acestuia.

 

Ce întelegem prin fitness?

 

Acea conditie fizica a individului care permite desfasurarea vietii în conditii optime, fara senzatie de oboseala. Un individ sanatos sub raport cardiovascular, cu un anumit fitness, poate fi supus unui program de antrenament mai intens, comparativ cu efortul fizic care se recomanda sedentarului total neantrenat, în cazul caruia este indicat ca gradarea sa se faca judicios. Este contraindicat antrenamentul fizic în grup, constituit ad-hoc, din initiativa participantilor, fara un control medical prealabil al acestora.

 

Unii simt nevoia de efort fizic zilnic: este demonstrat ca beneficiul real nu este direct proportional cu timpul necesar în astfel de conditii. Efectul antrenamentului este aproximativ acelasi si la cei care practica efortul numai de 3 ori pe saptamâna.

 

Pentru a atinge un anumit nivel al conditiei fizice, sunt necesare cel putin 6 - 10 saptamâni de antrenament, iar pentru a-l pierde este nevoie de aproximativ acelasi interval de timp. Deci, durata optima a sedintei de antrenament este de 20 - 30 min, de trei ori pe saptamâna, adica 60 - 90 min. pe saptamâna.

 

Programul de antrenament, odata început si continuat, conduce la cresterea eficientei profesionale si la folosirea mai rationala a timpului liber.

 

Efortul actioneaza ca un tranchilizant natural; individul câstiga timp si este eficient în tot ce face, fara a mai percepe oboseala. Este important ca antrenamentul sa nu fie exagerat de intens, gradul de solicitare nu trebuie sa depaseasca 60 - 80 % din capacitatea maxima, astfel încât executantul sa fie capabil sa converseze cu partenerul de antrenament în timpul efortului.

 

Nici prudenta exagerata, care duce la scaderea gradului de solicitare prin eforturi prea mici, sub 45 - 50 %, nu este recomandabila.

 

Un alt criteriu pe care trebuie sa-l avem în vedere este efectul antrenamentului, senzatia de oboseala trecatoare, urmata de senzatia de bine. Intensitatea efortului la persoane sub 50 ani, trebuie sa fie de cel putin 50% sau 70% din capacitatea maxima, adica un efort ce corespunde unei cresteri a frecventei cardiace pâna la 110 - 120/l pentru cei ce depasesc 50 ani. Momentul din zi în care se desfasoara antrenamentul nu are importanta, daca se respecta câteva conditii dintre care: subiectul sa fie cel putin dupa 3 - 4 ore de la servirea mesei si nu imediat înainte de culcare.

 

Antrenamentul nu-si atinge scopul, daca nu creeaza un grad de oboseala placuta, ce apare la început mai usor. În primele doua saptamâni ale programului de antrenament, subiectul se va opri si îsi va masura pulsul la fiecare 5 min, ajustând intensitatea efortului în functie de puls.

 

Tipul de antrenament difera în functie de posibilitatile si dorinta subiectului. El poate fi: mers, plimbare,

alergare, înot, bicicleta. Educatia pentru practicarea sistematica a unei activitati fizice trebuie facuta în limbaj adecvat; subiectul trebuie sfatuit si orientat sa mearga pe drumul care duce, prin crearea unui fitness la starea de sanatate, trebuie sa învete sa se refriseze, sa se refaca, sa se recreeze. Doar câteva contractii musculare, sunt bine venite pentru cei cu activitati sedentare pentru înlaturarea oboselii, pentru refrisare. Este stiut ca odata muschiul încordat, pus în tensiune, se va relaxa în momentele imediat urmatoare.

 

Recreerea nu înseamna un repaus absolut, ci activitate bine dozata si dirijata corect, în functie de posibilitati si preferinte. Practicarea sportului poate fi un mijloc de recreere activa pentru unii, iar pentru altii o priveliste relaxanta; poezia sau filmele pot fi, de asemenea, pentru unii, mijloace de recreere.

 

Rezistenta musculara este legata de forta musculara.

  
Informaţii



Articole ProLife


Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri