Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


CONTRACTIA MUSCULARA

Scopul culturismului este ca printr-un sistem de exercitii efectuate cu diferite îngreuieri (gantere, haltere) si cu ajutorul unor aparate speciale sa dezvolte un corp sanatos, viguros, puternic, frumos, cu o musculatura armonioasa si proportionala, vizibil conturata si bine reliefata. În cadrul antrenamentelor de culturism se pune un accent deosebit pe alternarea efortului muscular cu odihna, pe o alimentatie adecvata scopului final, pe un regim de viata cumpatat, pe pastrarea riguroasa a igienei corporale. De asemenea trebuie sa cautam si acele mijloace tehnice de executie precum si atributiile fizice si fiziologice care sa conduca la un optim functional.

 

Culturismul este stiinta repetitiva, în speta în ceea ce priveste antrenamentele. În schimb, în culturism exista o multime de opinii. Ceea ce putem deduce cu precizie este ca, cresterea de masa musculara este asociata activizarii fibrelor musculare prin miscare si/sau cel putin contractiei musculare în diferite grade de intensitate. Constructia masei musculare presupune cel putin inducerea unei contractii neuro-musculare printr-un impuls electric puternic si distribuirea contractiei musculare în muschi pe întreaga durata a miscarii, fara a necesita, ca în mod uzual sa se realizeze conform legilor fizicii vreo pârghie între diferite articulatii care sa confere muschiului contractia. Contractia se realizeaza simplu, prin opunerea unei rezistente, contrare impulsului electric aplicat.

 

Pentru a realiza modificari în functionarea musculaturii, de exemplu în cazul nostru pentru a realiza o crestere optima a contractiei musculare, a puterii, rezistentei, fortei, trebuie actionat deopotriva asupra mai multor factori, pe care nu-i amintim aici, din motive lesne de înteles.

 

Drept urmare nu ne ramâne altceva de facut decât sa patrundem în tainele “microcosmosului” celular, unde au loc procesele fizico-chimice ce au drept rezultat final contractia musculara.

 

Miozina este principala proteina din tesutul muscular, unde este asociata cu actina sub forma unui complex, ce poarta numele de actomiozina. Ele constituie suportul biochimic al contractie musculare, având rol de ATP, în urma careia rezulta energie. Macromolecula de miozina este alcatuita din trei perechi de catene poliproteice desfasurate într-o configuratie rasucita (una grea si doua usoare). Prin configuratia sa catena grea are caracteristici atât ale proteinelor globulare, cât si al celor fibrilare. Pe timpul contractiei musculare fibrele musculare se scurteaza cu aproximativ 20%. Aceste macromolecule sunt susceptibile la hidroliza cu alte fibrile. Pentru cresterea masei vii este nevoie de saruri si de apa, de proteine, de lipide complexe, dar si de acizi nucleici. Înmultirea celulelor înseamna noi nuclei, noi garnituri de cromozomi, deci acizi nucleici. Sinteza lor necesita pentoze, fosfor si baze azotate (purinice si piramidinice). Acestea din urma se introduc prin alimentatie dar (mai ales?) se sintetizeaza pornind de la rezultate ale metabolismului proteic si glucidic. Nucleotidele se înlantuie specific dupa „matrita„ acidului dezoxiribonucleic (AND) preexistent. Aceasta polimerizare este opera unei enzime, fireste proteica, si consuma negentropie (furnizata de ATP). Dar sa revenim la aspecte de ordin practic, care vor constitui suportul aspectelor teoretice ce le vom prezenta în cadrul articolului de fata. Vom exemplifica modul în care efectuarea antrenamentelor fizice cu greutati, în combinatie cu administrarea suplimentelor alimentare cu un continut bogat de creatina influenteaza capacitatea contractila a muschiloCercetatori din cadrul Texas Christian University si University of Hawaii, au efectuat studii referitoare la fenomenul cresterii masei musculare. S-au oferit 22 de subiecti, sportivi tineri, sanatosi, carora li s-a masurat cvadricepsul, pe întrega perioada a experimentului, adica, timp de 12 saptamâni, perioada în care sportivii au fost supusi unui program de antrenament intensiv. Dintre cei 22 sportivi, la 16 subiecti li s-au administrat doze de câte 6gr. creatina/zilnic, iar celorlalti 6 li s-au administrat solutii placebo, în asa maniera încât subiectii sa nu cunoasca cu exactitate ce anume li s-a administrat. Rezultatele au fost surprinzatoare. În muschi actina si miozina au fuzionat, iar fenomenul a avut drept urmare contractii musculare, întucât cresterea debitului de miozina este predominanta. În urma administrarii creatinei, conform experimentului, cresterea miozinei s-a accelerat, crescând semnificativ continutul proteic al spatiului intramuscular din interiorul fibrei musculare. Continutul proteic intracelular a fost la lotul de baza (cei 16 subiecti carora li s-a administrat creatina) de 58%, comparativ cu cel al subiectilor martori, la care s-au semnalat 12 - 13%. Deci, acestea sunt valorile medii de substanta activa înregistrate. Pe planul performantei, nivelul fortei la subiectii carora li s-a administrat creatina a crescut cu circa 65% si în plus efectul creatinei s-a manifestat în toate tipurile somatice de fibre musculare (rapide, medii si lente). Înaintea experimentului se credea ca, creatina are efect benefic doar asupra muschilor rapizi, deoarece antrenamentele sustinute vizeaza cu precadere acesti muschi. Rezumând se poate afirma fara tagada ca administrarea creatinei conditineaza continutul proteic al muschilor, forta si dimensiunile lor, rolul miozinei fiind determinant. Cercetarile au demonstrat ca efectele exercitiilor de culturism se rasfrâng atât asupra muschilor somatici (scheletici) cât si asupra celor viscerali. Sistemul muscular al organismului uman reprezinta 45% din greutatea corporala si acesta este un amanunt destul de important în ceea ce priveste ponderea miscarii în viata cotidiana a fiecaruia dintre noi.

 

Practicantii exercitiilor de culturism sunt cei mai privilegiati în ponderea pe care o obtin la nivelul muschilor striati, ei remarcându-se printr-o masa musculara omogena la nivelul întregului corp, net superioara cantitativ si calitativ fata de cea dobândita prin practicarea altor exercitii sau ramuri de sport. În buna functionare a sistemului muscular intervin urmatoarele componente:

 

IRIGAREA SANGUINA

 

Pentru ca muschii sa fie apti de lucru au nevoie permanent de sânge, cel care aduce oxigenul si glucoza necesare ponderii de energie. În timpul exercitiilor fitzice un culturist are nevoie de cantitati suplimentare de sânge, mai mari de 10 - 20 ori fata de normal. Acesta ajunge si în muschi prin intermediul aparatului cardiovascular. În timpul efortului muscular sistemul cardiovascular trebuie sa se adapteze sub diverse forme variate si simultane (o crestere a contractiei cordului, cresterea presiunii vasculare si dilatatia vaselor sanguine musculare). La nivel muscular circulatia se realizeaza prin artere-arteriole-capilare-vene. Capilarizarea la nivel de fibra musculara este foarte importanta datorita maririi suprafetei de schimb nutritiv aducând un aport crescut de oxigen muschilor în timpul contractiei.

Pentru o mai buna irigare a muschilor cu sânge grija voastra trebuie sa fie în:

- eliminarea surselor de colesterol care produc arteroscleroza (o îmbatrânire prematura a vaselor sanguine, o îngrosare si rigidizare a lor);

- asigurarea de

cantitati însemnate de vitamina P si PP (acid nicotinic), B3 (niacin) si B15 (acid pangamic), K (antihemoragica);

- efectuarea de exercitii de anduranta (mers pe jos - pe distante mari cu tempo constant, alergare usoara - pe distante moderate, mers pe bicicleta constant 35-45 minute, înot, sarituri cu coarda, etc.);

- efectuarea de antrenamente cu intensitate mica si volum mare (greutati mici si repetari multe - peste 30 de rep./set sau doar cu greutatea propriului corp).

 

EXCITAREA MUSCHIULUI

 

Sistemul muscular este o componenta a aparatului locomotor alaturi de sistemul osos. Întregul aparat locomotor este subordonat si controlat de sistemul nervos. Atunci când voi realizati o miscare aceasta este un rezultat al activitatii nervoase atât la nivel central (creier) cât si la nivel muscular, realizat prin intermediul circulatiei influxului nervos. Cunoasterea mecanismelor ce stau la baza excitarii muschiului va ajuta sa întelegeti cum se realizeaza tonusul, contractia si sensibilitatea muschiului.

Fiecare muschi are o excitatie asigurata de unul sau mai multi nervi care se manifesta în interiorul muschiului la nivel de fascicule formând un plex intramuscular, si apoi mai profund, la nivel de fibra musculara, formând nervi motori si senzitivi. Receptarea unui impuls nervos genereaza o contractie musculara si determina eliberarea de energie musculara. Pentru a avea o excitasie buna asigurati cantitati optime de:

 

- tiamina (vitamina B1) cu actiune asupra transmiterii impulsului nervos generând o buna contractie;

- piridoxina (vitamina B6) care participa la reglarea activitatii nervoase;

- cobalamin (vitamina B12) ce are o actiune trofica asupra sistemului nervos;

- folositi sistematic antrenamente cu greutati supramaximale (exercitii de baza pentru grupele musculare mari) pentru maxim o repetare.

 

Rezistenta maxima pe care corpul vostru o va opune sarcinii folosite va actiona 100% asupra neurofibrilelor care în timp vor fi capabile sa genereze contractii mai mari si muschii vostri vor deveni mai puternici.

 

ENERGETICA CONTRACTIEI MUSCULARE

 

Muschii sunt niste structuri extrem de complexe atât din punct de vedere fiziologic cât si biochimic, ei reusind sa transforme energia chimica în cea mecanica. Tipul de efort specific culturismului este cel de tip anaerobo-aerob în care factorii limitativi ai efortului sunt în exclusivitate intramusculari.

Energetica contractiei musculare se bazeaza pe transformarile chimice ale acidului adenozintrifosforic (ATP), fosfocreatina si glicogenul care se pot descompune în absenta oxigenului. Procesele biochimice sunt extrem de complexe si sunt bazate pe descompunere, interactiune si recompunere.

  
Informaţii



Articole ProLife


Linkuri

Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri