Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


PROTEINE - SCURT ISTORIC, DEFINITIE, CLASIFICARE

Fiecare celulă a organismului are nevoie de proteine, orice organ, ţesut, muşchi, os, începând de la unghii şi terminând cu firul de păr au nevoie de ele pentru a creşte, a se dezvolta şi a înlocui celulele moarte.


Numele lor derivă de la grecescul protos, ceea ce înseamnă în traducere, primul, cel mai important.


Orice proteină se compune din aminoacizi, în medie vreo douăzeci, care sunt constituiţi în lanţuri proteice. Cei mai mulţi aminoacizi pot fi sintetizaţi de către organism, însă aminoacizii esenţiali de tipul izoleucinei, leucinei, fenilolaninei, valinei, teroninei, metioninei, triptofaninei, şi lizinei, precum şi histinei, aceasta din urmă numai pe perioada  copilăriei, nu pot fi sintetizaţi de către organism, fapt pentru care trebuie introduşi în organism prin hrănire.


În procesul digestiei, proteinele sunt dezintegrate în aminoacizi, aminoacizi care sunt integraţi în alte proteine din corp.


Se pot distinge după modul de provenienţă două tipuri de proteine, proteine de origine animală şi proteine de origine vegetală.


Proteinele de origine animală provin din: ouă, lapte, zer, cazeină, iar cele de origine vegetală din: soia, orez, grâu, mazăre. Proteinele de origine animală conţin toţi aminoacizii esenţiali, de aceea le putem denumi, proteine complete.


Bineînţeles, aceste proteine conţin aminoacizi esenţiali în diferite proporţii.


În schimb, în proteinele de origine vegetală nu întotdeauna se regăsesc toţi aminoacizii esenţiali, cu excepţia câtorva proteine care provin din soia.
Dacă pe cale naturală în procesul hrănirii folosim alimente de origine vegetală şi animală de tipul celor descrise mai sus, atunci necesarul proteic se completează reciproc, beneficiind de o alimentaţie proteică completă.

Proporţia ideală pentru hrănire este aceea că, 60% din proteine să provină din vegetale şi abia 40% să provină din produse animaliere.

 

CARE ESTE NECESARUL PROTEIC AL ORGANISMULUI?

Pentru o persoană adultă, de condiţie fizică şi vârstă medie, necesarul zilnic de proteine este de 0,75 g./kg. corp, de proteine de cea mai bună calitate.

În schimb sportivilor le sunt necesare mult mai multe proteine pentru dezvoltarea masei musculare. Potrivit opiniei majorităţii specialiştilor necesarul de aport proteic pentru sportivi se situează între valorile de 2-2,7 gr. proteine/kilogram corp. Trebuie remarcat, însă, faptul că acest necesar proteic trebuie acoperit în proporţie de 2/3 din proteine cu valoare integrală.

 

PROTEINE CU METABOLIZARE RAPIDĂ; PROTEINE CU METABOLIZARE LENTĂ.

În mediul sportiv se folosesc multe suplimente nutritive la baza cărora stau concentratele proteice. În vogă sunt cele două preparate din zer (izolat sau concentrat), dar în mod frecvent putem găsi suplimente proteice preparate din: soia, ouă, cazeină.

Se impune întrebuinţarea adecvată a acestora în vederea obţinerii de performanţe sportive maxime.


Există proteine cu metabolizare rapidă (proteinele din zer), care satisfac mai rapid necesarul de  aminoacizi al muşchilor, dezavantajul evident al acestora este acela că au un efect relativ scurt.


Proteinele cu metabolizare lentă (spre exemplu cazeina), se asimilează mai greu, însă hrănesc musculatura un timp mai îndelungat.


Proteinele cu asimilare rapidă sunt indicate a fi folosite imediat după antrenament, iar cele cu asimilare lentă, nemijlocit înainte de culcare pentru a se asigura necesarul proteic al organismului pe timp de noapte,o condiţie obligatorie pentru refacerea şi dezvoltarea sistemului muscular.

 

PROTEINELE DIN ZER,


Firma NEXT PROTEIN INTERNATIONAL a scos proteina din zer din întuneric pe la sfârşitul anilor 90, schimând un produs secundar din brânză într-o industrie în câţiva ani. Proteina din zer domină acum piaţa.

Zerul este un subprodus al industriei de prelucrare a laptelui, însă alte date vă vor reţine atenţia.


Din 250 litri lapte de calitate superioară se obţin 1,5 kilograme de proteină din zer.

În trecutul nu prea îndepărtat a devenit problematică depozitarea zerului lichid, pentru producătorii de brânzeturi. Până către zilele noastre acest subprodus al industriei de brânzeturi era pur şi simplu aruncat la canal şi în râuri în întreaga lume.

Noile reglementări ale legislaţiei mediului au pus capăt acestei practici şi astfel, firmele de produse lactate au fost forţate să găsească o folosinţă alternativă pentru acest material. Mult zer a fost redirecţionat către hrana animalelor, restul fiind vândut pentru nutriţia oamenilor, incluzând formule pentru copii, pentru hrana din spitale şi pentru nutriţia sportivă. Marile firme de produse lactate au făcut o treabă foarte bună, prin comercializarea calităţilor zerului. Opţiunile de dezvoltare a unui supliment alimentar nu sunt impietate din cauza sărăciei gamelor de proteine din zer, găsindu-se câte o formulă pentru fiecare aplicaţie, în parte.


Proteina din zer a devenit standardul în produse proteice în timpul anilor 90. Din moment ce izolatul din zer, este stabil din punct de vedere al acidităţii, a devenit sursa perfectă pentru băuturile proteice gata preparate.


Chiar şi după cercetările recente ce au arătat că proteina din zer nu este folosită mai eficient decât cea din caseină, febra nu a încetat. Producătorii au început să publice aplicaţii ale proteinei din zer, care nu puteau fi concurate cu proteina din caseină sau din ţesut muscular.

 

PROTEINELE DIN ZER-CLASIFICARE:

Proteinele din zer se împart în două categorii:

1. Concentratul proteic din zer (WPC), care conţine 75% proteină şi 7% lactoză şi grăsime.

2. Izolatul proteic (WPI) care conţine 90% proteină şi extrem de puţină grăsime şi lactoză, fiind cel mai bun.

Proteina din zer, după cum arată şi denumirea se obţine din zer, cum - am mai specificat, în urma separării apei, lactozei şi mineralelor (în special calciu) printr-o varietate de procedee. Cele mai uzuale sunt: ultrafiltrarea, schimbarea ionilor şi microfibrilarea. În general aceste procedee nu folosesc temperaturi înalte pentru a nu deprecia proteina.


Este îndeobşte cunoscut că, în urma unui proces termic de preparare a hranei (coacere, frigere, fierbere) are loc transformarea, a aproximativ 50% din aminoacizii existenţi în proteină ce se prepară din materii aflate în stare levogiră (formă vie care este asimilată de corpul uman), rezultând concluzia că dintr-un aliment preparat termic, nu se aboarbe decât în proporţie de 50% proteina ce o conţinea acest aliment în stare iniţială, când produsul era crud.


De aici rezidă marele avantaj al suplimentelor alimentare proteice, deoarece conţin proteină nedenaturată, astfel nemanifestându-se pe această cale acţiuni toxice asupra organismului.

WPC şi WPI au o strctură moleculară joasă (1000 de molecule pe lanţ proteic), ceea ce face ca aceste proteine să fie asorbite în maxim o oră, comparativ cu un alt derivat al laptelui, caseinatul, care are structură proteică înaltă (3000 molecule pe lanţ proteic), ceea ce face ca acesta să fie absorbit în aproximativ 3 ore.


Proteienele pe care noi le consumăm sunt digerate începând din gură până în intestin, de unde trec în sânge şi ajung la ficat, apoi în urma unor procese metabolice ajung sub forma unor aminoacizi liberi, care prin intermediul fluxului sanguin ajung la celula musculară, unde, are loc sinteza proteinei umane.


Este foarte impotrtant să se consume proteine de calitate şi în cantităţi suficiente, dar mult mai important este de a metaboliza proteina la timpul cuvenit.

Proverbele şi zicătorile îşi au înţelepciunea lor, fapt pentru care şi regula are cel puţin câte o excepţie, care s-o întărească. Astfel, „suntem ceea ce mâncăm”, în contextul culturiştilor, pentru a întări regula va deveni: ”suntem ceea ce organismul nostru asimilează”, tradus în cifre absolute această afirmaţie, ar cam deveni de genul: putem mânca şi 2 kilograme de proteină, dacă organismul nu asimilează decât 100 grame/zi, cantitatea de 100 grame va fi folosită în mod benefic, iar diferenţa eliminată, până la urmă.


Sunt culturişti care au probleme cu digestia şi asimilarea hranei (în special hardgainerii) şi ei cred că de vină sunt suplimentele alimentare şi nicidecum propriul lor organism, care secretă insuficiente enzime şi hormoni.

Rezolvarea problemei a devenit facilă, deoarece a apărut un nou produs numit aminogen, care are capacitatea de a asigura dublarea absorbţiei proteinelor, făcând ca nivelul aminoacizilor liberi în sânge să fie cu 50-60% mai mare, iar perioada în care fluxul sanguin este în măsură să asigure celulelor musculare, acel benefic flux continuu de aminoacizi  necesar întreţinerii reacţiilor anabolice să crească de până la trei ori.


Aminogenul - este un complex de enzime proteice care cuplate cu orice proteină, chiar şi cu proteinele din hrana obişnuită, face ca acesta să fie absorbită la cote maximale. Spre exemplu, administrăndu-ne 250 miligrame de aminogen în combinaţie cu 500 grame de carne de vită slabă vom dobândi în sânge mai mult de 40 000 mg. aminoacizi liberi. Cantitatea de 40.000 este mai mare, decât ar putea asigura circa 60 pastile de aminogen. În orice caz, cantitatea de aminoacizi liberi, ce se regăsesc în fluxul sanguin este de două ori mai mare, în cazul administrării proteinelor împreună cu aminogen, decât în cazul în care nu se face apel la acest produs de ultimă oră.

Aminoacizii ajunşi în sânge, atât cei esenţiali, obţinuţi din hrană, cât şi cei neesenţiali, procesaţi de către ficat, trebuie transportaţi la celula musculară, unde are loc sinteza proteinei umane. În acest proces este implicat testosteronul, un hormon sintetizat de către testicule, cu efect anabolic şi androgen. Efectul anabolic al testosteronului afectează direct ţesutul muscular.


Testosteronul este un steroid, care este transportat în întreg corpul uman prin intermediul fluxului sanguin.


Moleculele de steroid din sânge, alături de alte nenumărate molecule, poartă un mesaj de transport. Fiecare mesaj este un mijloc de transport pentru o anumită gamă de produse metabolice din corp. Zonele care obţin mesaje de la moleculele de steroid, includ: celulele musculare, foliculele părului, glandele sebacee, anumite zone ale cortexului cerebral şi anumite glande endocrine. În două cuvinte fie spus, aceste zone au o afinitate deosebită faţă de steroizi.  O dată ce receptorul steroid este format, el traversează membrana celulară, îndreptându-se către nucleu. În continuare steroidul se leagă de ADN (acidul dexoxiribonucleic).


Molecula de ADN, foare lungă, este formată din două fire răsucite, unul în jurul celuilalt, într-o dublă spirală. Pe unul dintre fire se găses informaţiile genetice, care permit enzimelor să sintetizeze proteinele care controlează activităţile celulare. În timpul divizunii celulare, enzimele separă cele două fire şi sintetizează în locul firelor vechi, altele noi. Astfel, de fapt, se formează două noi celule de ADN, fenomen cunoscut sub denumirea de replicare a ADN-ului, prin intermendiul acestui proces deosebit de laborios se asigură identitatea genetică în timpul multiplicării celulare.

Informaţia genetică purtată de ADN este transmisă ARN-ului (acidului ribonucleic), iar apoi tradusă printr-o proteină a citoplasmei. În continuare, se produc moleculele de proteină care apoi sunt folosite la creşterea în mărime şi forţă a celulei muşchiului scheletic. Muşchiul scheletic creşte, în acest mod peste condiţia sa de menţinere. Stimularea muşchilor scheletici prin efectuarea antrenamentelor fizice cu greutăţi va duce la creşterea volumului celulelor muşchilor scheletici.


La un interval dat, respectiv patru săptămâni, proteinele din corp se schimbă - se înlocuiesc. Cantitatea de proteină sintetizată este de regulă egală cu cantitatea de proteină consumată, fapt pentru care se menţine un echilibru, ce-i drept fragil, care nu permite îmbătrânirea celulelor. Datorită creşterii sintezei de testosteron peste cote normale, se creează condiţii pentru musculatură de a creşte o perioadă mai îndelungată de timp, iar asociat creşterii nivelului de testosteron, creşte capacitatea de retenţie celulară a nitrogenului (azotului), ceea ce favorizează o balanţă pozitivă de nitrogen, care este sinonimă creşterii musculare.

Retenţia de azot sub influenţa testosteronului este un semnal că, ţesutul muscular acumulează proteine. În plus, testosteronul neutralizează efectele hormonului stresului (cortizolului), cortizolul fiind responsabil de declanşarea semnalului de eliberarea al aminoacizilor din celula musculară, pentru a fi arşi (oxidaţi), din raţiuni energetice ale organismului. Din acest motiv sportivii, în special culturiştii îşi administrează suplimente alimentare ce stimuleză secreţiile testosteronului, precum: ZMA, Tribulus, ALC, zinc.


Acesta a fost aversul medaliei, dar reversul, să vedem ce ne rezervă. În acest sens trebuie să ne gândim ce fenomene, procese pot avea loc dacă ingerăm o cantiate prea mare de proteine. După câte cunoaşteţi proteina se deface în aminoacizi, aceştia la rândul lor sunt divizaţi în grupuri azotice, care produc amoniac.

Amoniacul prin ciclul ureic, este transformat în uree, în ficat şi apoi ajunge în sânge. În sânge nivelul normal de acid ureic trebuie ă se situeze în ecartul: 0,2-0,45gr%, iar prin urină se elimină zilnic doar 20-70 grame zilnic. Ureea este deosebit de toxică şi de aceea organismul caută să scape cât mai repede de ea, ceea ce va cauza un efect diuretic. Ca urmare a degradării acizilor nucleici ADN şi ARN se produce de asemenea o substanţă toxică, acidul uric, care are tendinţa de a se precipita sub formă de cristale, care se depun la încheieturi şi diverse cartilagii provocând guta.


Pentu eliminarea ureei şi a acidului uric este nevoie de apă. Pierderea de lichid duce la deshidratarea organismului, iar acesta are drept urmare aritmii ale inimii, stresează ficatul şi rinichii, duce la pierderi de calciu şi în final ne mai trezim cu o altă boală cunoscută sub numele de osteoporoză. De aceea, în cazul consumării unei diete superproteice se recomandă mai mult ca oricând să se hidrateze organismul, acest lucru relizându-se în bună măsură consumând câte 2.5 litri de lichide pe zi şi o cantitate corespunzătoare de vitamine şi minerale. Eliminarea substanţelor toxice menţionate: acidul uric şi ureea este favorizată de calităţile ce le conferă existenţa glutaminei.

Produsele proteice bogate în glutamină precum: zerul, laptele, grâul şi soia sau un aport suplimentar de glutamină ca urmare a administrării suplimentelor alimentare sunt mai mult decât necesare pentru a preveni efectele nedorite ale acestor toxine şi, acolo unde şi-au manifestat efectele nedorite, glutamina este în măsură de a repara, de a ameliora aceste stări nedorite.


S-a dovedit că, înainte, în timpul şi după antrenament sunt cele mai bune perioade pentru consumarea proteinei din zer.

Luată în doze mici, 3-6 grame  la fiecare 20-30 minute, proteina din zer surclasează  orice proteină în combaterea catabolismului, ceea ce se traduce în muşchi mai mari şi mai puternici.


Consumarea unei băuturi proteice imediat după antrenament  a devenit o procedură standard pentru toată lumea. Aceste băuturi au orice gust imaginabil.

Povestea proteinelor din zer a evoluat la un nou nivel ceva mai târziu, la sfârşitul anilor 90 şi acum în primii ani ai noului mileniu, când s-au generalizat multe experimente pozitive. Astfel, luând 50 grame proteină din zer şi 50-100 grame de carbohidraţi simpli după antrenament, se asigură cele mai benefice efecte scontate. În alte momente ale zilei, se recomandă consumarea a 50 grame de proteină din zer fără, sau cu puţini carbohidraţi pentru o reîncărcare rapidă sau în combinţie cu o masă pentru a îmbunătăţi eficienţa utilizării proteinelor.


Chiar şi după cercetările recente ce au arătat că proteina  din zer nu este folosită mai eficient decât cea din caseină, febra proteinei din zer nu a încetat. Producătorii au început să publice aplicaţii ale proteinei din zer, care nu puteau fi concurate cu proteina din caseină sau din ţesut muscular.


Revenind la modul/timpul de administrare s-a dovedit că, înainte, în timpul şi după antrenament  sunt cele mai bune perioade pentru consumarea proteinei din zer.

Luată în doze mici, (3-6 grame) la fiecare 20-30 minute, proteina din zer surclasează  orice proteină la combaterea catabolismului, ceea ce se traduce în muşchi mai mari şi mai puternici.


Începnd cu primăvara anului 2004, firma Pro Nutrition a conceput, procesat şi a pus în comercializare un produs deosebit de eficient, ale cărei caracteristici vi le prezentăm, în cele ce urmează.

ISO WHEY, este o combinaţie excelentă de concentrat ultrafiltrat de proteină de zer şi CFM izolat proteic de zer. Pro Nutrition foloseşte un concentrat superior de proteină din zer. Acesta este produs printr-un proces avansat de ultrafiltrare la temperaturi scăzute, care concentrează proteinele native din zer. Proteinele amintite deţin o varietate de proprietăţi nutritive şi funcţionale.


Produsul are o deosebită valoare nutritivă şi un profil echilibrat de aminoacizi cu cea mai mare concentraţie de aminoacizi cu catenă ramificată (BCAA), dintre toate proteinele cunoscute. Proteinele din zer ajută la tonifierea sistemului imunitar şi au deosebita abilitate constând în mărirea secreţiei de glutationă, care este cel mai puternic antioxidant natural. ISO WHEY, are un conţinut extrem de redus de lactoză şi de carbohidraţi, fapt pentru care este produsul ideal recomandat pentru curele de slăbire, iar ca urmare a proporţiei nesemnificative de lactoză ce o conţine nu va cauza nici un fel de deranjamente la nivelul aparatului digestiv.


Materii prime: concentrat ultrafiltrat de proteină din zer, care conţine lactoglobulină, lactoferină, lactoalbumină şi imunoglobină, alături de izolat proteic din zer, aspartam, xantan, arome naturale şi artificiale. ISO WHEY, asigură necesarul proteic care este definitoriu obţinerii în timp scurt a creşterii masei musculare, fiind recomandat în vederea obţinerii unei musculaturi fără depunere de grăsime.

Ca urmare cele trei atribute: frumuseţe, forţă, sănătate nu pot fi dobândite decât prin consumul suplimentelor alimentare conţinând protienă din zer.

  
Informaţii



Articole ProLife


Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri