Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


ANTRENAMENT DE MAXIMA REZISTENTA

Unul dintre principiile cardinale ale dezvoltarii muschilor în cursul antrenamentului sportiv este: muschii nu functioneaza fara nici o sarcina; chiar daca sunt pusi în miscare ore întregi îsi cresc foarte putin forta. La cealalta extrema, muschii care se contracta la forta lor maximala sau aproape maximala îsi vor dezvolta foarte rapid forta, chiar daca aceste contractii se fac numai de câteva ori pe zi. Utilizând acest principiu, experimentele legate de dezvoltarea muschilor au demonstrat ca 6 contractii maximale sau aproape maximale efectuate în trei reprize separate, 3 zile pe saptamâna, ofera cu aproximatie cresterea optimala în forta musculara, fara a produce oboseala musculara cronica.

Aceste principii au fost ulterior înmanunchiate într-o “metoda” a încarcarii masei musculare în vederea inducerii hipertrofiei. Încercând sa efectuati acest program veti avea sanse reale de a câstiga aproximativ 4,5 - 5 kilograme de masa musculara, de prima calitate, în numai 12 saptamâni. Antrenamentul Specific Hipertrofiant este rezultatul cercetarilor privind hipertrofia celulei musculare ca umare a aplicarii unor stimuli de natura mecanica.

Principiile HST-ului au fost, ca urmare statuate în laborator mai întâi si abia ulterior au rezultat aspectele de ordin practic ce sunt puse în valoare pe calea efectuarii antrenamentelor.

Principiile hipertrofiei musculare au fost rânduite într-o metoda a încarcarii fizice a musculaturii, având drept scop producerea hipertrofiei musculare. Desigur, transpunând aceste principii în metode aplicabile (serii, repetari si programe de antrenamente), pot fi însotite de nenumarate erori. Pe masura ce stiinta va progresa va fi cunoscut mai bine mecanismul producerii hipertrofiei celulei musculare, iar erorile ce însotesc metoda, încetul cu încetul vor fi înlaturate.

Procentajul aproximativ al cresterii fortei ce poate fi obtinut la un individ neantrenat prin acest tip de program de antrenament rezistiv optimal, aratând ca forta musculara creste cu aproximativ 30% în primele 6-8 saptamâni dupa care se stabilizeaza. Odata cu aceasta crestere a fortei se înregistreaza si un procentaj aproximativ egal de crestere a masei musculare, ce poarta numele de hipertrofie musculara.

 

Hipertrofia musculara

Dimensiunea normala a muschilor unui individ este determinata în principal de ereditate si de nivelul de secretie al testosteronului care produce la barbati dimensiuni ale muschilor considerabil mai mari decât la femei. Totusi, prin antrenament, muschii se pot hipertrofia considerabil. Cea mai mare parte din aceasta hipertrofie rezulta din cresterea diametrelor fibrelor musculare; acest fapt însa nu este în întregime adevarat, deoarece se presupune ca aceste fibre care cresc foarte mult se separa de fapt pe mijloc pe întreaga lor lungime, pentru a forma fibre complet noi, crescând astfel si numarul fibrelor.

Întrebuintarea greutatii încarcaturii mari creaza conditiile ca într-un microciclu format din doua saptamâni consecutive sa putem realiza, pas cu pas o încarcare progresiva a greutatii, ceea ce este perfect posibil din punctul de vedere al principiilor metodei. Teama de supraantrenament trebuie înlaturata deoarece pe parcursul microciclului de 2 saptamâni volumul de munca efectiv prestat este tinut sub control strict. Acest fapt este demonstrat în mod indubitabil de un numar relativ mare de cercetari de ultima ora.

Modificarile care apar în interiorul fibrelor musculare hipertrofiate cuprind:

- cresterea numarului de miofibrile, proportional cu gradul de hipertrofie

- o crestere a enzimelor mitocondriale

- o crestere a componentelor sistemului metabolic al fosfatilor, incluzând ATP-ul si fosfocreatina

- o crestere a glicogenului depozitat

- o crestere a trigliceridelor stocate.

Datorita tuturor acestor schimbari creste capacitatea atât a sistemelor metabolice, anabolice, cât si aerobe, cunoscând mai ales rata maxima a oxidarii si eficacitatea sistemului metabolic oxidativ.

 

Fibre musculare rapide si lente

La om, toti muschii au procente variabile de fibre musculare rapide si fibre musculare lente. De exemplu, muschiul gastrochemian are o preponderenta mai mare de fibre rapide, ceea ce-i ofera capacitatea unor contractii puternice si rapide, de tipul celor utilizate la sarituri. Pe de alta parte, muschiul solear are o preponderenta mai mare de fibre musculare lente, fiind de aceea foarte mult utilizat pentru activitatea musculara prelungita a piciorului.

Diferentele fundamentale dintre fibrele musculare rapide si lente sunt urmatoarele:

- fibrele rapide sunt de aproximativ doua ori mai mari în diametru

- enzimele care favorizeaza eliberarea rapida a energiei din sistemele energetice ale fosfatilor si glicogen - acid lactic sunt de 2 sau de 3 ori mai active în fibrele rapide decât în cele lente, facând ca puterea maxima dezvoltata de fibrele rapide sa fie dubla fata de fibrele lente.

- fibrele lente sunt structurate în principal pentru rezistenta, mai ales pentru generarea energiei aerobe. Ele au mai putine mitocondrii decât fibrele rapide. În plus, ele contin considerabil mai multa mioglobina, o proteina similara hemoglobinei care se combina cu oxigenul în cadrul fibrei musculare; un efect si mai important este acela ca mioglobina creste rata difuziunii oxigenului prin fibra transferând oxigenul de la o molecula de mioglobina la alta. În plus, enzimele sistemului metabolic aerob sunt considerabil mai active la fibrele lente fata de cele rapide.

- numarul de capilare pe unitatea de greutate a fibrelor este mai mare în vecinatatea fibrelor lente decât a celor rapide.


În concluzie, fibrele rapide pot furniza o mare putere pentru timp de câteva secunde pâna la un minut. Fibrele lente, în schimb, asigura rezistenta, furnizând o forta de contractie prelungita pe durata efortului.


Deficientele ereditare ale unor sportivi în fibre rapide sau lente

Unele persoane au mult mai multe fibre musculare rapide decât lente, iar altii au mai multe fibre lente; aceasta poate sa determine într-o oarecare masura capacitatile sportivile ale diversilor indivizi. Din pacate, antrenamentul sportiv nu pare sa modifice proportiile relative ale fibrelor rapide si lente, oricât de mult s-ar stradui un sportiv sa-si dezvolte un tip de aptitudine sportiva în defavoarea alteia. Aceste proportii sunt determinate aproape integral de ereditate, si aceasta ajuta la recomandarea domeniului sportiv cel mai potrivit fiecarei persoane. Unii sunt nascuti sa fie maratonisti, altii sunt nascuti sa fie sprinteri si saritori.

  
Informaţii



Articole ProLife


Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri