Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


TIPURI DE ANTRENAMENT CARDIO
O multime de moduri de antrenament ne stau la dispozitie pentru a beneficia de efectele efortului aerob. S-a constatat ca tipul de antrenament nu conditioneaza adaptarile fiziologice, adica organismului ii este indifferent ce fel de exercitii facem atata timp cat sunt puse in activitate grupuri mari de muschi, efortul este continuu, iar miscarile sunt ritmice, dinamice.

Antrenamentul cardio este de preferat sa se desfasoare afara-mers rapid, jogging, alergare sau pedalare. Mai exista alternative inotului si a schiului.

Exista insa oameni care prefera sa faca antrenament cardio intr-un mediu mai constant, cum ar fi sala de fitness, evitand astfel capriciile vremii de afara sau accidentarile ce pot sa survina. Unele dintre aparatele pentru antrenamentul cardio pot fi cumparate si folosite acasa.

Bicicleta stationara - recomandata celor cu probleme la nivelul genunchilor, soldurilor sau zonei lombare. Este confortabila, ajustabila, usor de controlat si confera un stimul de antrenament suficient pentru a obtine rezultate. Nu necesita aptitudini speciale. Bicicleta cu pedalare orizontala are avantajul unei pozitii mai confortabile si de aceea este recomandata celor cu probleme lombare, hipertensiune arteriala, supraponderalilor, gravidelor.

Bicicleta eliptica - are avantajul ca reduce impactul care ar putea forta articulatiile-reduce stresul pe genunchi si glezne. Implica si efortul membrelor superioare prin bratele mobile ale aparatului. Ideala pentru recuperarea dupa accidentari. Eficienta pentru scadere in greutate deoarece trebuie sa faceti un efort constant pentru a mentine viteza.

Banda de alergat - de la cele mai ieftine (mecanice)pana la cele mai scumpe (electronice), cu reglaj de viteza si inclinare, monitor de viteza, calorii, distanta-benzile reprezinta cea mai eficienta solutie pentru cei ce prefera sa mearga la sala in loc sa alerge in aer liber. Are avantajul ca nu supune articulatiile la socuri atat de mari ca alergarea in aer liber, deci pericolul de accidentare este mai redus.

Alergare (afara) - o metoda de antrenament cardio foarte eficienta, dar trebuie evitata de catre obezi sau persoanele cu probleme la nivelul membrelor inferioare.

Jogging sau mers pe jos in ritm rapid - metoda ideala pentru incepator, persoane cu conditie fizica proasta, supraponderali, batrani sau gravide. Necesita incaltaminte buna, teren plat, sa nu aveti probleme cu genunchii. Aproape orcine poate merge pe jos 30-60 minute. Din punct de vedere al scaderii in greutate nu este cea mai eficienta optiune pentru ca induce un consum caloric redus, dar poate fi un bun inceput.

Canotaj sau aparate de vaslit - implica in efort atat trenul superior, cat si trenul inferior. Actioneaza asupra tuturor grupelor musculare (membre inferioare, superioare, fese, spate, abdomen). Nu este o idée buna daca aveti probleme cu spatele sau in cazul incepatorilor cu conditie fizica proasta (dar poate fi introdusa in cadrul unui circuit).

Stairclimber - este un aparat care simuleaza urcarea unei scari. Viteza de urcare poate fi variata ajustand rezistenta aparatului. Este foarte eficient ca efort aerob, dar poate fi transformat si in efort anaerob, daca il setati la o rezistenta mare. Nu va sprijiniti pe manerele laterale ale aparatului pentru ca nivelul efortului scade si ardeti mai putine calorii. Nu este recomandat celor cu probleme la nivelul genunchilor.

Sarit coarda - implica multe grupe musculare, consum caloric mare, accelereaza metabolismul, este o metoda ieftina. Necesita incaltaminte buna si o perioada de invatare a miscarii. Nu este recomandata persoanelor cu probleme articulare la membrele inferioare sau obezilor, deoarece este o avctivitate de impact, care solicita in special gleznele.

Inot - recomandat celor cu probleme articulare , deoarece nu incarca cu greutatea corpului structurile articulare. Este o metoda care trebuie aleasa de catre cei care stiu bine sa inoate, deoarece s-a constatat ca pentru cineva care nu sties a inoate, simplul efort de a se mentine la suprafata creste ritmul cardiac peste limitele eficientei aerobe.

Gimnastica aerobica, Tae-Bo, step aerobic, dance aerobic, spinning-metode moderne, complexe, eficiente, care se practica in grup sub indrumarea instructorilor.

Sursa: ”Super Fit”, Dr. Serban Damian
  
Informaţii


Articole ProLife


Linkuri

Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri