Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


STRETCHING, SECRETUL FLEXIBILITATII
Ca sa puteti spune ca sunteti cu adevarat in forma, pe langa forta si rezistenta la efort , trebuie sa aveti si o flexibilitate cat mai buna. Flexibilitatea este definite ca amplitudinea maxima de miscare la nivelul unei articulatii, care poate fi atinsa la un moment dat.

Aceasta caracteristica a structurilor elastice ale organismului poate fi imbunatatita prin exercitii de stretching. Stretchingul este un complex de exercitii de intindere, care are capacitatea de a ameliora flexibilitatea si mobilitatea organismului.

In unele cazuri, masa musculara foarte bine dezvoltata (cum este cazul culturistilor, halterofililor si al altor sportivi) poate fi un factor limitativ pentru ameliorarea flexibilitatii, deoarece este redusa amplitudinea miscarii la nivelul unor articulatii (de exemplu, o persoana cu muschii foarte dezvoltati ai coapsei posterioare nu va reusi sa faca o flexie completa din genunchi).

Acest lucru nu inseamna ca o persoana cu musculatrura mai bine dezvoltata nu ar trebui sa faca stretching, ba din contra, exercitiile de intindere il vor ajuta sa obtina mai rapid rezultate. De altfel, nu exista sport in care stretchingul san u isi gaseasca utilitatea. Cele doua forme de antrenament se completeaza reciproc sin u fac decat sa mareasca capacitatea de performanta fizica.

La antrenamentul cu greutati, musculature este solicitata intens si se instaleaza oboseala; muschii raman intr-o stare de tensiune, manifestata printr-o usoara contracture. In interiorul muschilor este acumulat acid lactic si alti produsi metabolici.

Stretchingul static ajuta la eliminarea acidului lactic si a celorlalti metaboliti. In plus, in urma efortului intens, la nivelul tesuturilor se produc mici leziuni care se vindeca in 1-2 zile; in procesul de vindecare apar cicatrici microscopice, care cumulate pot reduce din capacitatea de alungire a tesuturilor (mai ales tesutul conjunctiv).

Stretchingul previne aceasta scurtare, de aceea se recomanda sa fie efectuat imediat dupa terminarea unui antrenament de forta.

Beneficiile stretchingului

Exercitiile de stretching efectuate dupa o metoda corecta au mult mai multe efecte asupra organismului decat simpla ameliorare a flexibilitatii:

- imbunatatesc performantele fizice generale ale organismului
- amelioreaza capacitatea de invatare si efectuare a miscarilor complexe
- cresc capacitatea de relaxare fizica si mentala
- dezvolta capacitatea de constientizare a propriului corp
- reduc riscul de accidentare la nivelul articulatiilor, muschilor si tendoanelor
- reduc tensiunea si durerea musculara dupa efort
- amelioreaza mobilitatea prin stimularea producerii de lichid sinovial (in articulatii) si a elementelor ce intra in compozitia tesutului conjunctiv

Stretchingul si procesul de revenire dupa efort (cool down)

De mult timp a fost remarcata valoarea miscarilor de stretching atunci cand sunt efectuate dupa incheierea unui antrenament, oricare ar fi sportul pe care il practicati sau chiar in timpul acestuia spre exemplu intre seriile de repetari pentru exercitiile cu greutati.

Imediat dupa un antrenament sportiv urmeaza faza de cool down (revenire la starea de calm, stare de echilibru biologic si psihologic), care trebuie sa dureze in medie 10-15 minute pentru un antrenament de 90 de minute.

Aceasta faza este foarte importanta pentru ca favorizeaza procesele metabolice de refacere si ajuta la eliminarea mai rapida a acidului lactic din muschi. Stretchingul favorizeaza revenirea la normal a tonusului muscular, relaxand musculatura solicitata de efort.

Fiecare pozitie trebuie mentinuta 20-30 de secunde si vor fi vizate toate grupele musculare.

Sursa: “Super Fit”, Dr. Serban Damian
  
Informaţii


Articole ProLife


Linkuri

Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri