Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


CRITERII DE ARBITRAJ IN CULTURISM
La sfârşitul secolului al XIX-lea era o vie polemică, între doi titani ai criticii literare, respectiv Titu Maiorescu şi Constantin Dobrogeanu Gherea.

Primul susţinea ca producţia artistică să se ghideze potrivit principilului ”artă pentru artă”, adică să fie eliminată orice tendinţă subiectivă din conţinutul său, adică mai simplu, opera artistică să fie apreciată după un singur criteriu - criteriul artistic pur, pe când Gherea milita pentru principiul „artă cu tendinţă”, potrivit căreia orice operă artistică trebuie să aibă o finalitate, un corespondent în viaţa reală.

Din punctul de vedere al criteriilor de arbitraj, ca de altfel oriunde în viaţă a învins concepţia socialistului Gherea.

Nimic nu se produce, chiar şi în domeniul artistic de dragul „producţiei”, totul trebuie să aibă o finalitate, cea dată de curentul filozofic al mercantilismului, finalizată în ...bani.

Nu are nici un sens să reamintim că, în spatele publicaţiilor, articolele reprezintă o adevărată infrastructură ce este îmbrăcată cu publicitate, publicitate care poate susţine apariţia unui periodic, deoarece preţul de cost al acesteuia nu este acoperit din suma de bani ce reprezintă însumarea preţului de vânzare al unui număr de publicaţii, ce reprezintă un procent mai mic sau mai mare din tirajul său.

În al doilea rând prezentând articole de acest gen, cititorilor li s-ar părea ceva e genul deja vu, fapt ce i-ar putea plictisi, dar noi redacţia publicaţiei ne asumăm conştient acest gen de risc.

Şi nu în ultimul rând ar apărea cârcotaşi care să pună la îndoială buna credinţă a celor ce le expun, deoarece, atenţie, criteriile reprezintă ceva cunatificabil, ceva având o structură riguroasă, de-a dreptul matematică, ce nu suferă interpretări subiective şi despre care nu pot fi scrise „poveşti”.

Mai rămâne aspectul perenităţii, acestor criterii, deoarece totul se mişcă, astăzi în culturism este apreciată masivitatea corporală, mâine s-ar putea să fie mai bine apreciată „simetria geometriei”. Dar, acestea sunt, şi cu acestea mergem mai departe cel puţin în viitorul apropiat.

Nu avem pretenţia, în mod exhaustiv să epuizăm problemele legate de criteriile de arbitraj în culturism şi amintim încă o dată, în plus cititorilor că acest material este o reluare a ideilor prezentate de către domnul Ovidiu Medrea, în publicaţia amintită.

Deci, să trecem la subiect. Ca atare, vom încerca să punctăm câteva aspecte.

Încă de la preevaluare, arbitrii vor puncta: forma generală, armonia, ţinuta atletică, structura corectă din punct de vedere anatomic (umeri largi, bust înalt, curbe dorsale corecte, o corectă proporţie între membre şi trunchi), calitatea pielii.

Un criteriu important în evaluarea sportivilor este structura scheletică, fapt pentru care idealul în culturism îl reprezintă sportivii având umeri largi, torace înalt, talia îngustă, picioare drepte şi proporţionale cu trunchiul.

Mergând mai departe, având în vedere o structură osoasă ideală, trebuie să existe un volum muscular suficient de mare raportat la înălţimea individului, potrivit categoriei de greutate la care concurează. Există, după cum ma mai menţionat o proporţie, între înălţime şi greutate, fapt care face greu credibil ca, un culturist având 1,90m înălţime să câştige la categoria de 80 de kilograme.

Un alt criteriu,deosebit de important este acela al definirii musculare.

Nu facem filozofia definirii musculare, însă, putem rezuma că, definirea musculară se caracterizează prin obţinerea unei musculaturi „curate”, cu un procentaj minim de grăsime, cu un nivel de asemenea scăzut de apă în ţesuturile musculare, fapt pentru care, în momentul în care sportivul pozeză, încordând muşchiul (respectiv grupa musculară) vizat, avem senzaţia vizuală de a vedea un mănunchi de fibre musculare.

Separarea musculară, înseamnă delimitarea vizibilă a grupelor musculare, în momentul în care se efectuează etalarea musculară, în cadrul programului liber sau al poziţiilor obligatorii.

Simetria musculară, face referire la un aspect muscular identic stânga-dreapta, atât din perspectivă ventrală (faţă), cât şi dorsală, iar pentru a exemplifica acest fapt trebuie să subliniem că, coapsa piciorului drept trebuie să aibă aceeaşi formă şi dimensiune cu coapsa piciorului drept.

Calitatea pielii. Senzaţia de fumos trebuie să fie promovată şi din exterior, prin interfaţa organismului cu mediul ambiental, prin piele. O epidermă estetică, fără cicatrice, acnee, tatuaje, întregeşte senzaţia de frumos, în ansamblul său.

După aceast succintă trecere în revistă a criteriilor de evaluare ale sportivilor vom trece în revistă, fără a fi acuzaţi de vreo discriminare, având în vedere impactul acestui sport, în rândurile urmaşilor biblicului Adam, la poziţiile obligatorii ce trebuiesc prezentate în cadrul culturismului masculin.

1.dublu bicepşi din faţă (cu faţa la arbitri)
Arbitrii vor evalua pentru început bicepşii şi trecând mai departe vor continua printr-o evaluare generală a dezvoltării antebraţelor, deltoizilor, pectoralilor, legăturilor dintre pectorali şi deltoizi, abdominalilor, coapselor şi gambelor, respectând criteriile descrise mai sus.
2. amfora din faţă. (cu faţa la arbitri) În cadrul acestei poziţii arbitri vor evalua etalarea muşchilor „latissimus dorsi”, urmărind dacă a fost obţinută imaginea de „V” a spatelui. Apoi arbitrii vor face o evaluare generală, examinând detaliat celelalte grupe musculare, în modalitatea prezentată în cadrul poziţiei dublu bicepşi-faţă. 3. extensia toracelui. (stând lateral dreapta sau stânga, la alegere, în funcţie de cel mai reprezentativ braţ al participantului).
La această poziţie arbitrii au posibilitatea de a evalua corpul din profil, acordând o atenţie deosebită braţului, deltoidului, pectoralului şi formei de ansamblu al toracelui, terminând cu o evaluare generală.
4.dublu bicepşi din spate (stând cu spatele la arbitri). Arbitrii vor evalua muşchii braţelor punând accent pe reliefarea bicepşilor, urmând apoi să urmărească muşchii gâtului, deltoizii, muşchii spatelui şi a coapselor.
5.amfora din spate. (cu spatele la arbitri). La această poziţie arbitrii urmăresc etalarea marelui dorsal (latissimus dorsi), mărime, densitate şi vor termina printr-o evaluare generală, de ansamblu a corpului concurentului.
6.extensia tricepsului din lateral. (stând lateral stânga sau dreapta la alegerea concurentului, în funcţie de cel mai reprezentativ braţ). În acest caz, arbitrii vor evalua triepsul contractat şi vor încheia printr-o evaluare generală.
7.muşchii abdominali şi coapsele. (cu faţa la arbitri).

Încadrul acestei etape arbitrii vor examina/evalua muşchii abdominali, coapsele şi vor încheia printr-o apreciere generală.

Cam acestea au fost criteriile ce stau la baza aprecierii în culturism. Intenţionat, pentru a nu încărca inutil memoria cititorilor nu am dat punctajele la diferite probe, mai ales fiindcă am menţionat că, în mod intenţionat nu dorim o abordare exhaustivă a problematicii legate de criteriile de arbitraj.

În cele ce urmează, având în vedere că acest material s-ar putea constitui într-o „anexă” a ghidului culturismului vom prezenta pentru culturiştii începători, în speţă şi nu numai, cele mai frecvente disfuncţii ce apar la nivelul începătorilor, în cazul în care aceştia se prezintă la concursuri de culturism.

În primul rând se cunoaşte că, culturiştii începători sunt lipsiţi de experienţă, fapt ce poate avea o înrâurire negativă asupra modului de etalare musculară.

Din acest motiv, cei care doresc să participe la concursuri au nevoie, poate mai mare decât alţii de un antrenor calificat de culturism, care să-i îndrume nu numai din punctul de vedere al efectuării antrenamntelor propriu-zise: exerciţii, serii, repetări, greutăţi,etc. ci şi al modului de etalare musculară, respectiv poziţii obligatorii şi programe liber alese, deoarece culturismul este sportul care promovează nu doar dezvoltarea musculară, în ansamblul său ci şi frumuseţea, ca un corolar al criteriului amintit.

Luând în considerare programul liber ales, culturismul nu este în exclusivitate un sport, ci în egală măsură este şi spectacol, cu toate că rolul programului liber ales a cunocut o oarecare diminuare comparativ cu perioada sa de apogeu, care a fost în anii 80. Cu toate acestea, un culturist fără „joc de scenă”, fără acea prezenţă scenică atât de necesară, pare de-a dreptul, pentru a folosi o expresie mai blândă - pierdut în decor.

Ce ar trebui să facă culturiştii începători? Cu toate că această rundă nu se punctează, fapt pentru care nu am amintit absolut nimic la criteiile de arbitraj, ea dă posibilitate arbitrilor să-şi formeze o idee de ansamblu asupra evaluării sportivilor.

În cadrul acestui program, sportivul trebuie să se ştie prezenta, în primul rând. Nu este o afirmaţie gratuită, însă prin prezentarea grupelor musculare mai dezvoltate, prin estomparea „defectelor”, sportivii vor reuşi să creeze pe retina arbitrilor o imagine ce cu greu va putea fi modificată, într-un sens sau altul la prezentarea probelor care se punctează. Începând cu banala etalare individuală, în faţa oglinzii, continuând cu etalarea în mişcare şi ulterior, pe trepte superioare, cu sprijinul unei persoane competente şi cu un fond muzical adecvat, se va ajunge unde trebuie. Este o reală problemă de coregrafie şi locul improvizţiilor nu-şi are rostul. Am încercat în câteva fraze să prezentăm câteva aspecte în ceea ce priveşte criteriile de arbitraj în culturism, criterii ce constituie modalitate de cuantificare al acestui minunat sport ce face legătura între sportul propriu-zis şi spectacol şi aceasta,în sine este într-adevăr o artă.

Deci, cum rămânem, artă pentru artă sau artă cu tendinţă? Este opţiunea dumneavoastră şi suntem siguri că aţi ales calea cea bună.
  
Informaţii


Articole ProLife


Linkuri

Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri