Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


CRAMPELE MUSCULARE
A afla totul despre crampele musculare înseamnă în primul rând să ne documentăm asupra modului cum se produc şi nu în ultimul rând asupra faptului când trebuie să ne prezentăm la medic şi cum să anihilăm sau să diminuăm efectele lor.

O crampă musculară este o contracţie forţată a muşchilor, care nu este urmată de o revenire. Crampele pot afecta toţi muşchii scheletici, care sunt sub controlul sistemului neurovegetativ. Muşchii care leagă două articulaţii sunt mai predispuşi la crampe. Crampele pot implica toţi muşchii, ori mai multe grupe musculare.

Cele mai afectate grupe musculare sunt:

• muşchii de la baza gambei / laba piciorului (gastrocnemius)
• muşchii din partea posterioară a coapsei (biceps femural)
• muşchii din partea anterioară a coapsei (quadriceps)

Crampele la picioare, mâini, braţe, abdomen sau cutia toracică sunt destul de des întâlnite. Crampele musculare includ dureri de intensităţi diferite pornind de la ticuri nervoase şi până la chinuri insuportabile. O crampă musculară poate fi tare la pipăit sau/şi apare vizibil deformată ca un tic nervos (zvâcnire), sub piele. O crampă musculară poate să dureze începând de la câteva secunde, până la circa 15 minute. Trebuie să trecă mult timp pentru ca efectul crampelor musculare să dispară.

CAUZELE PRODUCERII CRAMPELOR MUSCULARE:

Deşi cauzele exacte ale crampelor musculare sunt în qvasitotalitate necunoscute, mulţi cercetători cred că întinderile musculare şi oboseala musculară intervin în acest mecanism anormal de producere al contracţiilor musculare, incluzând lipsa încălzirii musculare, deshidratarea sau lipsa sării şi mineralelor.

Să analizăm, deci pe rând principalii factori care se fac răspunzători de producerea crampelor musculare:

ÎNTINDERILE MUSCULARE ŞI OBOSEALA MUSCULARĂ

Muşchii sunt grupaţi în fibre care se contractă şi se destind pentru a produce mişcare. Un program regulat de stretching (întinderi musculare), întinde fibrele musculare care se pot contracta şi destinde viguros atunci când exersăm. Când corpul nostru este slab încălzit sau suntem predispuşi oboselii musculare, apar factori care pot să modifice activitatea neuro-spinală. Supraexersarea epuizeză aportul oxigenului în muşchi oferind condiţiile producerii spasmelor. Când survin crampele, fibrele nervilor spinali stimulează muşchii să se contracte.

CĂLDURA, DESHIDRATAREA ŞI EPUIZAREA ELECTROLITICĂ

Crampele musculare apar mai frecvent pe vreme călduroasă deoarece corpul transpiră mai mult eliminând sarea şi anumite minerale (potasiu, magneziu şi calciu). Lipsa acestor substanţe poate fi o cauză a apariţiei spasmelor musculare.

EXISTĂ ANUME PREDISPOZIŢII PENTRU PRODUCEREA CRAMPELOR MUSCULARE?

Aproape oricine are experienţa crampelor musculare. Se pot produce pe timpul cât jucăm tenis, golf, popice, înnotăm sau practicăm alte activităţi legate de traiul nostru cotidian. De asemenea, se pot produce şi în stare de repaus sau chiar în timpul somnului. Chiar şi un efort minor, în unele situaţii poate declanşa crampele. Unii au o predispoziţie de a face crampe musculare, cu multe repercursiuni psihice. O mare predispoziţie asociată consumului unor anumite alimente sau căldurii prea mari o au copiii şi tinerii, persoanele în vârstă de peste 65 de ani, supraponderalii (obezii), persoanele suprasolicitate în timpul efectuării muncii sau antrenamentului, cei care consumă medicamente sau droguri.

Crampele musculare sunt foarte comune la atleţii de anduranţă (maratonişti, triatlonişti) şi la persoanele vârstnice care desfăşoară activităţi fizice obositoare. Atleţii sunt predispuşi crampelor musculare înaintea competiţiilor, când corpul nu este în cea mai bună formă (condiţie fizică) şi este obosit. Adeseori crampele survin ca urmare a unor eforturi intense sau prelungite. Persoanele vârstnice sunt predispuse, mai frecvent începând cu vârsta de 40 de ani, când intervine fenomenul atrofierii musculare, care în mare măsură se datoreşte şi inactivităţii fizice.

Corpul, de asemenea reacţionează mai greu din punct de vedere al termoreglării, fiind mai puţin sensibil în a răspunde schimbărilor de temperatură în cazul crampelor musculare, la această vârstă.

TRATAMENT ŞI PREVENIRE:
În mod obişnit obişnuit crampele survin înainte de a merge la un control medical.

AUTOAJUTORUL
• să încetăm orice activităţi ce pot declanşa crampele;
• să încordăm uşor muşchiul afectat şi să masăm cu grijă locul afectat, până la dispariţia completă a crampei;
• aplicăm o compresă caldă pe muşchiul afectat, iar în cazul durerilor mari vom aplica o compresă rece;
Pentru a preîntâmpina apariţia crampelor musculare este indicat să acordăm o atenţie sporită exerciţiilor de încălzire generală.
Exerciţiile de mobilitate generală, înaintea şedinţelor de antrenament pot duce la prevenirea apariţiei crampelor musculare. Întotdeauna trebuie să efectuăm exerciţii de încălzire înainte de a depune efort.

Exerciţiile vor viza următoarele grupe musculare, după cum urmează:
• muşchii gastrocnemius - exerciţiul va cuprinde fandări alternative cu ambele picioare orientate ventral, coborând greutatea corpului pe piciorul aflat în poziţie înaintată, iar cel din poziţie posterioară va fi întins.
• muşchiul biceps femural - vom şede cu un picior îndoit, iar cu celălalt picior, orientat către înapoi, cu degetele şi glezna relaxate. Fandăm uşor către înainte trăgând uşor piciorul aflat în spate. (Repetăm mişcarea şi cu celălalt picior.)
• muşchiul quadriceps - din poziţia şezând apucăm vârful piciorului cu mâna opusă iar apoi cu blândeţe punem călcâiele în dreptul muşchilor fesieri. (Repetăm exerciţiul şi cu piciorul opus.)

Trebuie avut în vedere să menţinem picioarele puţin încordate iar apoi să le relaxăm. De avut în vedere faptul că, niciodată nu trebuie să încordăm muşchiul dureros. Penru prevenirea crampelor musculare trebuie să asigurăm organismului o hidratare adecvată. Copiii, în speţă, nu consumă suficiente lichide, organismul lor necesitând o hidratare continuă pe timpul şedinţelor de antrenament.

CÂTEVA MODALITĂŢI DE A PREVENI DESHIDRATAREA:
• beţi apă la intervale regulate, înaintea apariţiei senzaţiei de sete;
• beţi mai multă apă decât aveţi nevoie;
• beţi suc de fructe sau băuturi energizante, dacă lucraţi la temperature înalte sau în acivitatea pe care o desfăşuraţi transpiraţi mai mult de o oră.

CÂND TREBUIE SĂ NE CONSUTE MEDICUL
Deşi crampele musculare sunt benigne, de multe ori se întâmplă să vă doară, iar mai ales atunci se impune să consultaţi un medic. Neaparat trebuie să mergeţi la un consult de specialitate în cazul în care crampele musculare sunt dureroase, se produc destul de frecvent, nu răspund eficient la tratamentele uzuale sau nu au nici un fel de legătură evidentă cu activităţile fizice obositoare. Puteţi avea probleme de circulaţie, nervoasă, metabolică, probleme hormonale, anumite probleme legate de medicaţie sau chiar cu nutriţia.

Crampele musculare sunt o parte majoră a bolilor lui Lou Gehrig (scleroză amiotropică laterală), asociate cu iritarea nervilor spinali, comprehesiunea discurilor intervertebrale, sclerozarea arterelor (întărirea acestora), îngustarea canalului spinal (stenoză), îmbolnăvirea tiroidei (hipertiroidie), infecţie generalizată (cronică) şi ciroză hepatică.

Relataţi medicului antecedentele dumneavoastră medicale detaliat: alergii, îmbolnăviri, răniri, intervenţii chirurgicale la care aţi fost supuşi şi medicaţia pe care aţi luat-o sau pe care o luaţi.

Trebuie să vă gândiţi de câtă vreme suferiţi de pe urma crampelor, să căutaţi a vă reaminti dacă cineva din familia dumneavoastră a mai suferit de această maladie, pentru ca medical să-şi poată da seama dacă este un antecedent de familie. Totodată, trebuie analizat faptul dacă crampele se produc pe timpul efectuării exerciţiilor fizice sau dacă survin în perioada de odihnă şi dacă neaparat depind de contracţiile musculare, sunteţi plăpând, sensibil la factorii de mediu, ori poate prezentaţi şi alte simptome. Pentru demararea unui tratament eficace se impune, în primul rând să vi se facă un test al sângelui, ulterior medicul de familie vă vă prescrie cel mai bun tratament ce vi se potriveşte.
  
Informaţii


Articole ProLife


Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri