Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


CONTRACTIA IZOTONICA (DINAMICA)
Fiziologia clasica admite termenul “izotonic”, sustinandu-se astfel idea mentinerii constante a tensiunii musculare pe toata perioada desfasurarii contractiei. Studii aprofundate ale relatiei tensiune musculara – lungime a muschiului, arata ca tensiunea scade pe masura desfasurarii contractiei.

Contractia izotonica este cel mai des intalnita in activitatea fizica cotidiana, obisnuita, dar si in sport. Deplasarea corpului sic ea a segmentelor sale sunt miscari bazate pe contractii izotonice.

Contractia izotonica realizeaza un lucru mechanic extern, datorita deplasarii segmentelor sau a intregului corp, materializata prin impingerea, tractiunea, aruncarea sau deplasarea unor obiecte, greutati sau a intregului corp.

Contractia concentrica si excentrica

In cadrul contractiei izotonice (dinamice), modificarile lungimii muschiului se pot face in doua sensuri:
- realizarea efortului prin alungirea fibrei musculare
- realizarea efortului prin scurtarea fibrei musculare

Daca in timpul contractiei se realizeaza scurtarea muschiului (apropierea capetelor sale), spunem ca este o contractie izotonica “concentrica” sau miometrica. De exemplu: flexia antebratului pe brat cu gantere in maini-exercitiu pentru muschiul biceps brachial-se realizeaza prin contractia concentrica a muschiului respective.

Daca contractia se realizeaza prin departarea capetelor muschiului (alungirea sa), contractia izotonica se numeste “excentrica”. De exemplu: faza de revenire a antebratului la pozitia initiala din exercitiul prezentat anterior (cursa negativa). Daca dupa alungire muschiul devine rapid, contractia se numeste pliometrica (de exemplu sariturile). Acest tip de contractie este mai putin frecvent in culturism, deoarece in majoritatea exercitiilor (miscarilor), faza de revenire (de alungirea muschiului) este de doua ori mai lenta decat faza de invingere a greutatii pentru a solicita cat mai intens grupa musculara careia I se adreseaza. Din exemplele relatate anterior reies clar motivele pentru care, in culturism, viteza de lucru este diferita de la o faza la alta a exercitiului.

Particularitatile fiziologice

Contractiile izotonice se desfasoara in conditii metabolice favorabile, fara sa impiedice circulatia sangvina sau respiratia, si de aceea sunt mai putin obositoare decat cele izometrice:
- contractia izotonica simpla, fara incarcare, nu duce la dezvoltarea fortei musculare,implicit a masei musculare, pe cand contractile dinamice concentrice si excentrice cu rezistenta (greutati, benzi elastice) duc la cresterea fortei si la obtinerea hipertrofiei musculare. Studiile au demonstrate ca, efectuand contractii excentrice, se genereaza mai multa forta decat in cele concentrice.
- contractile dinamice (care se intalnesc cel mai frecvent in efortul aerob) duc la cresterea rezistentei musculare locale si generale, calitate motrice extreme de importanta pentru majoritatea ramurilor sportive.
- In acest tip de contractii, muschiul nu lucreaza la o tensiune maxima constanta (ca la cele izometrice), si de aceea este necesar a fi repetate la o intensitate mare pentru a realize acel “prag” de excitant biologic (descarcarea hormonala) in vederea cresterii masei musculare si implicit a fortei.
- deoarece nu produc perturbari mari care sa afecteze functiile unor organe (inima, creier), sunt cele mai indicate pentru intretinerea starii de sanatate si pentru stimularea si mentinerea capacitatii de effort (specific fitnessului).

Viteza de desfasurare a celor doua tipuri de contractii izotonice (concentrice si excentrice) poate fi variabila sau constanta.

Sursa: CULTURISM:intretinere si competitie / Marin Chirazi, Petru Ciorba-Iasi, Polirom 2006
  
Informaţii


Articole ProLife


Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri