Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


SURSA DE ENERGIE PENTRU ACTIVITATEA MUSCULARA
Timp indelungat s-a crezut ca sursa directa de energie a contractiei musculare este formarea de acid lactic din glicogenul existent in muschi sau alte depozite din organism. Studiile stintifice realizate sugereaza ca energia eliberata in cursul formarii acidului lactic nu poate constitui sursa directa pentru contractie musculara.

In 1935, savantul Lohmann a descoperit un fapt deosebit de important: in mai toate tesuturilesursa energetica directa a activitatii musculare este acidul adenozintrifosforic (ATP). Stocarea energiei se face in legaturi chimice normale, numite macroenergice, situate la nivelul ultimilor doi radicali fosfat, ATP-ul se scindeaza si se reface incontinuu, avand rol de carburant celular principal.

Acidul lactic si crampele musculare

Se considera adesea ca acidul lactic sta la originea crampelor musculare ale sportivilor. Se stie, pe de o parte, ca aceste crampe survin de cele mai multe ori la sfarsitul antrenamentului sportiv sau la inceputul sezonului de pregatire (etapele pregatitoare), iar pe de alta parte, se stie ca la sportivii putin antrenati nivelul acidului lactic este mai ridicat decat la subiectii bine antrenati.

Cu toate acestea, nu s-a stabilit daca acizova lactica este cauza directa a crampelor musculare survenite in timpul antrenamentelor sportive, caci ele apar atunci cand nivelul acidului lactic nu este foarte mare. Acidul lactic este resimtit la nivel muscular prin senzatia de durere provocata in timpul contractiei. Pe de alta parte, crampele musculare pot aparea la un efort prelungit, intr-un moment cand nivelul acidului lactic este mai scazut.

Crampele sunt rezultatul dezechilibrului electrolitic care se instaleaza in urma efortului la nivelul fibrei musculare. In culturism, aparitia durerii la nivel muscular este semnalizata atat de prezenta acidului lactic, cat si de microtraumatismele fibrilare provocate de eforturile maximale la care este supus muschiul.

Sursa de energie aeroba

Pentru eforturile care depasesc durata de 3-5 minute (cu alte cuvinte majoritatea eforturilor sportive si ale vietii cotidiene), sursa de energie, respectiv sursa de ATP, se obtine din degradarea glucozei, acizilor grasi si a unor aminoacizi.

Cercetarile au dovedit ca oxigenul adus in sange nu se fixeaza direct pe substrat (monozaharide, acizi grasi si aminoacizi), ci se combina cu hidrogenul, desprins din structura acestor substraturi, formand apa, reactie insotita de eliberarea unei mari cantitati de energie.

Caracteristicilor fiziologice ale acestei surse de energie sunt:
- reprezinta o sursa bogata de enrgie
- randmentul energetic al oxidarii lipidelor si glucidelor este mai ridicat (40%), decat al glicozei anaerobe
- nu duce la acumularea de substante toxice (cum ar fi acidul lactic), care sa perturbe metabolismul: metabolismul oxidativ (aerob) produce dioxid de carbon (care se elimina prin plamani) si apa
- poate functiona practic nelimitat in prezenta unui aport adecvat de oxigen si principii alimnetar.

Se stie ca in contractia izotonica irigatia musculara creste proportional cu intensitatea efortului, si aceasta este posibil timp indelungat, pe cand in contractia statica, debitul circulator scade si contractia este de scurta durata.

De asemenea, in perioada de sezon competitional sau precompetitional se recomanda alimentatie speciala (bogata in glucide si proteine). Utilizarea lipidelor in eforturile prelungite (50% in cele de durata medie si 70-75% in cele prelungite peste trei ore) se recomanda in perioada de extrasezon, cand se realizeaza o acumulare de masa musculara, iar pentru aceasta este necesar un efort de durata.

In concluzie, in functie de peiroada de pregatire in care se gaseste sportivul se recomanda diferite regimuri alimentare.
  
Informaţii


Articole ProLife


Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri