Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< August 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0 1 2 3 4 5 6
> 7 8 9 10 11 12 13
> 14 15 16 17 18 19 20
> 21 22 23 24 25 26 27
> 28 29 30 31  0  0  0


METODE SPECIFICE ANTRENAMENTULUI DIN CULTURISM
Deoarece culturismul practicat in zilele noastre se datoreaza avantului dat de culturistii americani, indrumati de Joe si Ben Weider in special, multe dintre metodele folosite astazi in cadrul antrenamentului au fost elaborate si experimentate de acestia.

Metodele generale sunt:
1. Metoda lucrului in serii si repetari;
2. Metoda lucrului pe grupe musculare;
3. Metoda cresterii progresive a incarcaturii si a efortului fizic.

1. METODA LUCRULUI IN SERII SI REPETARI

Reprezinta metoda de baza a intregului sistem de antrenament al culturismului. Repetarea reprezinta executia fara pauza a unei miscari complexe caracteristice unui anumit exercitiu. Seria sau setul constituie suma repetarilor consecutive din cadrul aceluiasi exercitiu, incheiate cu o pauza.

Numarul de serii si repetari se stabileste in primul rand in functie de conditia fizica generala a practicantului si apoi de scopul urmarit.

Cea mai cunoscuta teorie spune ca daca obiectivul principal al antrenamentului este dezvoltarea musculaturii si cresterea fortei musculare, exercitiile se vor executa intr-un numar mic de serii (trei-patru) si repetari (opt-noua), dar cu incarcatura mare. Stabilind numarul de serii si repetari, executantul trebuie sa tina seama si de faptul ca grupele musculare mari, puternice necesita o cantitate de munca mai sporita decat grupele mici.

2. METODA LUCRULUI PE GRUPE MUSCULARE

Musculatura intregului corp nu se poate exersa la un singur antrenament. Nici un culturist nu dispune de energia solicitat de un asemenea efort. In cadrul unui antrenament se lucreaza numai cateva grupe musculare, intre doua (la avansati) si patru-cinci (la incepatori). Pentru mentinerea intr-o anumita zona a corpului a fluxului sangvin marit, datorita efortului, la fiecare sedinta se vor lucra grupe musculare apropiate.

3. METODA CRESTERII PROGRESIVE A INCARCATURII SI A EFORTULUI FIZIC

Ingrosarea fibrelor musculare se produce datorita unor fenomene ce au la baza oxigenarea si alimentarea abundenta a tesutului muscular, sustinerea organismului la efort fizic sustinut. Pentru a nu permite obisnuirea muschilor cu un anumit nivel al efortului fizic, ei trebuie supusi mereu la sarcini noi, din ce in ce mai grele.

Eficienta antrenamentelor este data de nivelul efortului si de solicitarea fizica, care trebuie marite continuu si progresiv. Graba si dorinta de dezvolatre a musculaturii intr-un timp cat mai scurt sunt dusmanii progresului. Dozarea corecta a efortului, intensitatii si volumului este foarte importanta in culturism. Oboseala resimtita la sfarsitul antrenamentului este normala, dupa cum este normala si febra musculara, acaesta din urma fiind un indiciu ca musculatura a fost solicitata la parametri superiori.

Exista o gama variata de modalitati si procedee de executie ce ofera posibilitatea cresterii progresive a incarcaturii folosite in timpul antrenamnetului. Incarcatura usoara permite peste 12 repetari, incarcatura medie intre 8-12 repetari, cea semigrea intre 5-8 repetari, iar cea grea intre 2-5 repetari. Incarcatura foarte grea permite executia unei singure repetari si nu este folosit in antrenamentele de culturism decat rareori, fiind specifica halterelor.

Aceasta metoda are urmatoarele posibiliatti de exprimare:

- utilizarea aceleiasi incarcaturi si efectuarea aceluiasi numar de repetari la fiecare serie;
- cresterea progresiva a incarcaturii pastrand constant numarul de repetari;
- scaderea progresiva a incarcaturii folosite, pastrand constant numarul de repetari;
- cresterea si descresterea progresiva a incarcaturii;
- greutate si numar de repetari maxime in prima serie, apoi scaderea progresiva a acestora;
- cresterea incarcaturii si scaderea numarului de repetari.

Metodele prezentate mai sus sunt recomandate tuturor practicantilor culturismului, indiferent de sex, varsta, obiectiv sau grad de pregatire fizica.

Sursa: „Culturism: intretinere si competitie” - Marin Chirazi, Petru Ciorba, editura Polirom 2006; p.111-112
  
Informaţii


Articole ProLife


Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri