Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


proliferomania.ro  Pagina principală / Articole / Slabire
SLABIRE
ARDEREA GRASIMILOR PRIN EFECTUAREA EXERCITIILOR CARDIO RESPIRATORII

O dată cu apropierea sezonului estival, sălile de forţă se populează din nou, fapt ce demonstrează o dată în plus că se pune din nou accentul pe look şi ca un corolar al acestui fapt piaţa emergentă a produselor de slăbit ”miraculoase” îşi spune pe deplin cuvântul apărând tot felul de reţete care de care mai valide, mai eficiente, cu sau fără ghilimelele de rigoare, care promit marea cu sarea într-un timp foarte scurt şi fără a solicita vreun efort din partea doritorilor de minuni.

Scopul prezentului articol este acela de a da cele mai bune sfaturi celor ce doresc ca într-adevăr să facă ceva pentru îmbunătăţirea condiţiei lor fizice şi a  stării lor de sănătate.

În lumea aceasta caracterizată de o goană aproape nebunească, în care omul este supus frustrărilor zilnice, când încă din zori de zi este supus efectelor perverse ale stresului, când îşi găseşte refugiul în consumul fără discernământ al măncărurilor nesănătoase şi al băuturilor de tot felul, care fac parte din zestrea nivelului de civilizaţie şi bunăstare pe care le-a atins societatea de consum, căutând numai motivul care se ascunde sub o banală onomastică, o recepţie sau un alt eveniment monden care să confere o anumită legitimitate actelor noastre, reprezintă în sine un fapt dacă nu banal, atunci ceva foarte obişnuit în zilele noastre.
Efectele acestui stil de viaţă nu întârzie să apară  mai devreme ori mai târziu, primii indici privesc creşterea greutăţii corporale, apoi mai mult ca sigur vor apărea şi alţii mult mai gravi ce vor atenta asupra stării noastre de sănătate.

Deci, să ne reîntoarcem la problema greutăţii corporale, care nu este deloc de neglijat, deoarece, în principiu acest element nu se modifică chiar de la o zi la alta, ci trebuie să se scurgă o anumită perioadă de timp  mai scurtă sau mai îndelungată, uneori chiar de câţiva ani, până ce vom înregistra schimbări cantitative, în ceea ce priveşte creşterea greutăţii corporale.
 
Am fi de-a dreptul naivi să credem că acumulările de grăsimi corporale realizate într-o anumită perioadă de timp le vom putea înlătura prin ţinerea unei diete adecvate de câteva săptămâni sau luni, bunăoară.

Pentru a fi cinstiţi cu noi înşine, trebuie să amintim faptul că, ţinerea unor regimuri alimentare hipocalorice nu reprezintă, în sine cel mai fericit caz, deoarece în urma unor astfel de regimuri, nefericit alese, avem toate şansele să câştigăm substanţial în greutate, astfel că efectul scontat va fi diametral opus celui pe care am contat în faza iniţială. Deci, ne învârtim într-un cerc vicios pavat ce-i drept cu bune intenţii, însă circumscris nenumăratelor cure de slăbire pe care le-am derulat cu mai mult sau mai puţin succes. Acest fapt demonstrează, încă o dată în plus că organismul este un întreg mult mai complex, ca un laborator, care procesează un volum considerabil de informaţii menite a asigura supravieţuirea noastră ca indivizi, în primul rând şi apoi ca specie.

În decursul perioadelor de la apariţia vieţii pe Pământ, atât animalele, cât şi noi, specia umană nu am cunoscut o arhisuficienţă de factori de hrănire ci, am fost supuşi multor restricţii.
În acest sens trebuie să amintim că suntem supuşi uor avataruri genetice, fapt  ce ni se trage din perioada ultimei glaciaţiuni.
 În cei peste cinci milioane de ani ce s-au scurs, în condiţii mai mult sau mai puţin vitrege, Homo Sapiens, a fost determinat să stocheze grăsime în corp. Datorită acestui fapt, noi descendenţii lui Homo Sapiens, depozităm şi astăzi grăsime în corp.

Lupta împotriva depunerii grăsimilor corporale este acea a luptei dintre tarele genetice şi dorinţa de construcţie a masei musculare.
Dacă diminuăm doar într-o proporţie nesemnificativă valoarea aportului energetic al organismului, acesta transmite semnale, graţie cărora se reduce ritmul metabolismului.

Consumi mai puţine calorii în scopul de a slăbi, străbunul va proceda în aşa manieră încât să reducă rata metabolismului cu scopul de a nu diminua rezervele de grăsimi acumulate, iar cu cât reducerea este mai drastică, cu atât metabolismul este  mai afectat. Dacă sărim peste o masă sau chiar dacă depăşim ora mesei, organismul dă semnalul aferent pericolului de înfometare, fapt ce determină creşterea nivelului hormonului stresului-a cortizolului, care este asociat autoconsumului ţesuturilor musculare.

Autoconsumul ţesutului muscular duce la reducerea cererii energetice, deoarece musculatura este factorul determinant al cererii energetice, existând un raport de intercondiţionare între aceşti doi factori. Organismul mai dispune şi de multe arme secrete, în mare parte necunoscute. În zilele noastre consumăm produse alimentare, pe care strămoşii noştri nici nu le visau, precum zahărul, untdelemnul, grăsimile chiar şi bunăoară sarea, apoi amintim formele sofisticate de prezentare a alimentelor prcum: îngheţata, dulciurile din zahăr rafinat, etc.
Pare bizar,dar aşa este. Se pare, că strămoşii n-au pecetluit viitorul culinar şi aceasta încă din momentul în care ne aflăm în mediul intrauterin.

Dar, să încetăm a prezenta parţile ostile şi să scoatem la iveală şi veştile îmbucurătoare.
S-a demonstrat pe cale clinică că, inducerea artificială a senzaţiei de saţietate este în măsură să blocheze avatarurile genetice amintite şi lucru şi mai îmbucurător este acela că această stare/senzaţie de saţietate poate fi indusă prin administrarea suplimentelor alimentare naturale.

Deci, cam aceasta este problema stocării grăsimilor corporale, şi pe bună dreptate suntem aproape neputincioşi în abordarea corectă a acestei problematici, însă nu trebuie să ne lăsăm păgubaşi.

În abordarea problematicii legate de optimizarea masei corporale, un rol bine determinant îl au exerciţiile cardio, sau cardiorespiratorii, cum li se mai spune. În abordarea corectă a acestui gen de exerciţii trebuie să ţinem cont de câteva reguli, general valabile, pe care o să vi le precizăm în cele ce urmează.

Trebuie să ţinem seama de metabolismul propriu fiecărui organism, în parte. Metabolismul înseamnă toate schimbările care au loc în corpul uman. Se vorbeşte adesea despre rata metabolismului bazal. Metabolismul bazal este măsurat în condiţii bazale, de repaus, post alimentar, temperatură confortabilă, fără efort fizic intens în perioada anterioară (de obicei după o noapte de somn odihnitor) şi eliminând toţi factorii psihici şi fizici care produc excitaţie.
La adultul normal, rata metabolimului bazal este în medie de 70 kcal/oră.

Se pune întrebarea, care sunt factorii ce influenţează rata metabolismului?
Principalul factor care determină cel mai intens efect asupra ratei metabolismului este efortul fizic. Efortul fizic maximal poate creşte în câteva secunde producţia de căldură de 50 de ori faţă de normal. De aceea, este foarte important ca cei ce vor să slăbească să conştientizeze faptul că efortul fizic este un ajutor esenţial.

Alţi factori determinanţi sunt mărimea şi compoziţia corpului. Un corp mai mare înseamnă mai multe celule care trebuie să fie menţinute în funcţiune, ceea ce presupune mai multă energie. Pe de altă parte, pentru a mişca un corp mai greu, e nevoie de implicarea mai multor fibre musculare, deci mai multă energie consumată.

Compoziţia corpului este de asemenea un factor important, deoarece ţesutul muscular este un ţesut metabolic foarte activ, aici având loc mare parte dintre procesele metabolice numite popular arderi”, în timp ce ţesutul adipos este un ţesut aproape inert din punct de vedere metabolic. Iată deci cum un corp mai musculos va „arde” mai multe grăsimi în timpul efortului fizic, decât unul cu masă musculară redusă.

Pornind de la ideea anterioară, putem să realizăm că bărbaţii, care au masa musculară mai dezvoltată decât a femeilor, vor avea şi o rată metabolică mai crescută. Deci şi sexul este un factor de luat în seamă.

Vârsta este un element important, care influenţează metabolismul. După 30 de ani, rata metabolismului începe să se reducă treptat.

Conform studiilor, practicarea regulată a exerciţiilor fizice contribuie esenţial la păstrarea masei musculare, deci indirect contribuie la menţinerea unui metabolism optim.

De fiecare dată când mâncăm ceva, are loc procesul de digestie, proces care presupune consum caloric. Iată deci cum alimentaţia, proces consumator de energie, are o influenţă directă asupra ratei metabolismului.

Hormonii sunt secreţii organice ce controlează principalele procese biochimice ale organismului. Aceştia intervin în diverse moduri asupra metabolismului.
Tiroxina hormon tiroidian, accelerează rata de activitate a multora dintre reacţiile chimice, în toate celulele organismului. Absenţa completă a secreţiei tiroidiene reduce rata metabolismului la 50-60% faţă de normal.

Pe de altă parte, secreţia de adrenalină şi noradrenalină, creşte rata metabolismului în majoritatea ţesuturilor organismului.
Şi în plus nu putem ignora, zestrea genetică conferită de ereditate.

Revenind la exerciţiile cardio, putem aminti că pe lângă efectele benefice caracterizate de exerciţiile cardio, acestea sunt şi mari devoratoare ale musculaturii, însă, potrivit lui Machiavelli, scopul scuză mijloacele şi din două rele ne mulţumim cu cel mai mic.
Ca urmare, inamicul public numărul unu a fost, este şi va fi surplusul de grăsimi corporale!

Nu greutatea corporală este în principiu inamicul nostru, ci grăsimile corporale după cum se cunoaşte. Nivelul grăsimilor corporale determină starea generală a organismului, scopul declarat fiind acela de a construi o masă musculară compactă fără grăsimi corporale. Acest fapt se poate realiza numai prin ţinerea sub control a nivelului grăsimilor corporale.

Exerciţiile de tip aerobic au avantajul de a consuma un număr mai mare de calorii, creşte randamentul întrebuinţării oxigenului în organism, iar în final determină o scădere a greutăţii corporale. Acest fapt denotă următorul aspect: organismul consumă deopotrivă atât grăsimile, cât şi musculatura pentru a-şi reduce masa. Ca  urmare, pe lângă grăsimile corporale, exerciţiile aerobice ne devorează şi musculatura clădită cu atâta trudă. Partea, oarecum pozitivă a exerciţilor aerobice este aceea că ne „deposedă”de grăsimile aflate pe partea superioară a trunchiului, deci aparent nu-i chiar atât de rău la o privire mai aprofundată.

În schimb apare un fenomen nedorit acela că, pe timpul efectuării exerciţiilor aerobice se instalează o reacţie catabolică (demolatoare), care este în contradicţie antagonică cu reacţiile anabolice (constructive), acestea din urmă fiind foarte limitate.

Adevărul gol goluţ este acela că, în cursul efectuării unei şedinţe de gimnastică aerobică ardem mult mai multe grăsimi decât în cursul unui antrenament de factură culturistică.

Este foarte adevărat ceea ce am menţionat adineauri însă, trebuie să menţionăm că reacţiile catabolice pomenite se instalează pentru foarte puţin timp, menţionând spre exemplificare în cazul unei alergări durata medie de 24 ore (una zi), echivalentă cu timpul necesar recuperării în totalitate a organismului după acest gen de eforturi.

În sinopticul de mai jos vom căuta să prezentăm avantajele, dar şi dezavantajele exerciţiilor aerobice, cardiorespiratorii:


EXERCIŢII AEROBICE

Diminuează nivelul testosteronului

Nu au nici un fel de efect asupra hormonului de creştere

Cresc nivelul cortizolului

Diminuează forţa musculară

Nu au nici un fel de influenţă asupra structurii ţesutului muscular

Nu contribuie la creşterea densităţii osoase

Sunt definitorii în ceea ce priveşte arderea grăsimilor corporale

Nu contribuie la creşterea volumului masei musculare fără acumulare de grăsimi

Măresc într-o proporţie covârşitoare capacitatea de a întrebuinţa oxigenul la nivelul celular

Din datele cuprinse în acest tabel rezultă indubitabil  că pe lângă multiple aspecte pozitive, exerciţiile cardio au şi nenumărate dezavantaje.
În câteva cuvinte vom aminti câteva principii legate de hrănire cu corolarul ei şi suplimentele alimentare cele mai adecvate.

Am amintit despre efectele exercţiilor cardio, mai ales din punctul de vedere mai mult sau mai puţin justificat al atleţilor, care pe bună dreptate fac responsabile acest gen de exerciţii de scăderea de masă musculară. Adevărul este că tot ceea ce este prea mult nu este „sănătos”.

În cele ce urmează vom încerca să prezentăm câteva efecte benefice ale exerciţiilor cardiovasculare asupra organismului, în special asupra sistemului cardiovascular, efecte pe care mulţi, din variate motive le exclud cu bună ştiinţă.

Între alţi factori benefici ce pot fi atribuiţi efectuării exerciţiilor aerobice merită să enumerăm următoarele:
1. creştera capacităţii de pompare sanguină a inimii;
2. o mai puternică vascularizare coronariană;
3. sporirea cantităţii de plasmă sanguină;
4. creşterea numărului de hematii, implicit al hemoglobinei sanguine, ceea ce conferă o mai bună capacitate de oxigenare a sângelui şi în final al întregului organism;
5. o capacitate sporită de înlăturare a toxinelor din organism, conferită de o reală apreciere a capacităţii de transport a oxigenului de către hemoglobină;
6. o mai bună capacitate de oxigenare a ţesuturilor musculare;
7. capacitate de dispersie sporită a acidului lactic din musculatură, sau o mai bună metabolizare a acestui produs;
8. menţinerea tensiunii arteriale între limite rezonabile, ceea ce face ca fenomenul hipertensiunii arteriale să scadă în incidenţă;
9. în sfârşit, un puls scăzut,în stare de repaus al organismului.

Factorii enumeraţi, aduc o reconsiderare, din punctul de vedere al stării generale de sănătate a efectuării exerciţiilor aerobice, ceea ce determină ca pe o periodă de timp cel puţin medie, dacă nu lungă, exerciţiile de acest gen să fie tot mai eficiente.

Există din partea culturiştilor o teamă mai mult sau mai puţin justificată, referitoare la practicarea exerciţiilor aerobice, teamă determinată de o posibilă scădere de masă musculară. Dar, menţinând la un volum rezonabil practicarea acestui gen de exerciţii, acestea nu pot avea decât un aport benefic.

Nu ne-am propus ca în prezentul articol să prezentăm programe de exerciţii aerobice, însă esenţa acestora constă în faptul că, menţinerea unui puls arterial situat în limita dată de ecuaţia de stare: 220-vârsta subiectului, este determinant, iar obţinerea unor rezultate meritorii se poate realiza, dacă pentru cel puţin 20 de minute ne putem menţine un puls cardiac, care să reprezinte minimum 65% din valorea dată de ecuaţia de mai sus.

Un alt criteriu, şi nu am zis că ar fi mărunt, este că acest gen de exerciţii trebuie efectuat strict sub supravegherea medicului sportiv, sau al medicului de familie.
În acest context nu dorim decât să prezentăm câteva produse de top, care sunt indispensabile preîntâmpinării catabolismului muscular, produse concepute şi procesate de către firma Pro Nutrition.

GLUTAMINA

Glutamina este cel mai abundent aminoacid din muşchi, care în timpul efortului fizic este pur şi simplu volatilizat din muşchi. Deoarece această volatilizare poate cauza pierdere de masă musculară şi slăbirea sistemului imunitar, glutamina este considerată drept  un aminoacid condiţionat esenţial.

Efectele glutaminei în organism sunt următoarele:
- combate pierderea de masă muculară (catabolismul muscular);
- contribuie la creşterea masei musculare;
- stimulează volumizarea celulei musculare;
- îmbunătăţeşte refacerea organismului după efort;
- îmbunătăţeşte parametrii funcţionali ai sistemului imunitar;
- creşte nivelul energetic şi rezistenţa organismului;
- stimulează secreţia hormonului de creştere;
- distruge radicalii liberi;
- îmbunătăţeşte capacitatea de concentrare, concizia gândirii şi buna dispoziţie;
- în combinaţie cu dextroza îmbunătăţeşte mult refacerea.
 
ARGININA

Arginina este un aminoacid cu rol foarte important în organism şi anume:
- creşte sinteza hormonului de creştere, insulină şi creatină;
- dezintoxică organismul de reziduurile rezultate din metabolizarea proteinelor (acidul uric);
- protejează organismul de efectele negative ale consumului de steroizi anabolici;
- îmbunătăţeşte funcţia sexuală prin creşterea cantităţii de spermă şi îmbunătăţirea erecţiei;
- creşte producţia de acid nitric, care are efecte extraordinare în creşterea masei musculare;
- creşte şi menţine puterea de concentrare şi tonusul muscular;
- îmbunătăţeşte circulaţia sanguină, menţinând pomparea muşchilor cel puţin 24 de ore după antrenament.
- îmbunătăţeşte memoria şi funcţionarea sistemului imunitar.

Doza zilnică este de 2-18 grame în funcţie de scopul urmărit.
Arginina lucrează foarte bine în combinaţie cu glutamina şi creatina.

TAURINA

Taurina este un aminoacid condiţionat esenţial. Ea joacă un rol important în organism şi anume:
- este un  important volumizator al celulei musculare;
- ajută la transportul electrolitului în / din interiorul celulei;
- îmbunătăţeşte refacerea şi funcţionarea sistemului imunitar;
- scade catabolismul muscular şi ajută la creşterea în masă şi forţă;
- imită insulina, ajutând la intrarea aminoacizilor şi a zahărului în celule;
- dă o stare de bună dispoziţie;
- ajută creierul şi sistemul nervos în combaterea anxietăţii;
- dezintoxică organismul prin scăderea nivelului de colesterol din ficat şi subţiază (fluidizează) bila şi previne formarea pietrelor (calculilor)
- îmbunătăţeşte sistemul cardiovascular prin îmbunătăţirea acţiunii contractile a inimii, astfel că pomparea devine mai puternică.

Doza zilnică nu a fost determinată, dar sportivii pot folosi până la 1-2 grame în 2-3 reprize, din care una în mod obligatoriu imediat după antrenament.

BCAA

BCAA cuprinde trei aminoacizi: leucină, isoleucină şi valină.
Aceşti trei aminoacizi sunt foarte importanţi în organism deoarece 90% din totalul de aminoacizi obţinuţi din proteine şi folosiţi în organism sunt BCAA. Aceştia au  un rol energetic şi plasic în organism deoarece:

- stopează efectul catabolic şi cresc efectul anabolic (proteina conţine 36% BCAA);
- sunt o sursă importantă de energie în cazul epuizării rezervelor de glicogen;
- normalizează activitatea creierului prin producerea de serotină, o substanţă care participă la eliminarea stării de oboseală;
- asistă la transportul creatinei în ATP.

BCAA, lucrează foarte bine în combinaţie cu creatina şi arginina.
Deci, ca urmare, cumpătarea în toate şi o voinţă de oţel reprezintă cheia succesului în abordarea problematicii exerciţiilor cardiorespiratorii, care să aibă drept finalitate practică reducerea nivelului grăsimilor corporale.

  
Informaţii



Articole ProLife


Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri