Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


proliferomania.ro  Pagina principală / Articole / Slabire
COSMARUL ARDERII GRASIMILOR

Procesul arderii grăsimilor, este deosebit de complex, influenţând cariera sportivă a culturiştilor, uneori, în sens negativ prin diminuarea calităţilor fizice, iar printr-o exagerare nedorită poate pune chiar punct carierei competiţionale a culturistului.
Arderea grăsimilor (procesul de slăbire - de scădere în greutate) se poate constitui prin ea însăşi într-un adevărat coşmar pentru culturişti, cu precădere în faza de pregătire precompetiţională.

Pentru unii culturişti acest proces reprezintă o motivaţie pozitivă, benefică, dar din păcate, trebuie să privim pe lângă aversul medaliei şi reversul acesteia, când procesul arderii grăsimilor, aşa cum am prezentat în acest scurt preambul, se poate constitui într-un adevărat coşmar, care are influenţe nefaste şi fără tăgadă şi exagerare putem spune chiar malefice, afectând atât viaţa culturistului, în genere, cât mai ales cariera sa sportivă, care are foarte mult de suferit, întocmai ca şi în cazul unei accidentări grave, diminuându-i mult performanţele sau în extremis punând, din păcate chiar punct acesteia, fără echivoc.

În cele  ce urmează vom încerca împreună să facem lumină în ceeea ce priveşte procesul arderii grăsimilor, pentru a preântâmpina unele fenomene nedorite, acestea în imensa majoritate acazurilor datorându-se ignoranţei de care dau dovadă cei care îşi asumă o asemenea răspundere.
           
PRIORITATEA #1 - CONCENTRAREA MENTALĂ

Curentele filozofice orientale, strâns îngemănate pe credinţa religioasă, indiferent că ţin de budism, hinduism, confucianism, pun mare preţ pe puterea interioară, puterea de concentrare şi de aceea în esenţă ele propovăduiesc ideea că, asupra forţei fizice, musculare, are prioritate forţa interioară, a spiritului.

Revenind la subiectul dezbătut, putem afirma că în culturismul contemporan puterea minţii este permanent reconsiderată, fiind de acum recunoscută ca un factor determinant în atingerea obiectivelor propuse de către fiecare practicant în parte.

Fostul laureat al competiţei Master Olympia, Dorian Yates, analizând în profunzime succesele sale competiţionale, fără echivoc a subliniat faptul că acestea se datorează în mare parte calităţilor genetice moştenite, dar rolul determinant l-a avut concentrarea mentală, acea putere interioară mult discutată, ce l-a determinat ca să adopte o strategie mentală adaptată la obiectivele ce şi le-a propus, strategie flexibilă, adaptativă.
Dorian a spus într-un rând că dacă Flex Weber ar avea o astfel de strategie mentală, fără doar şi poate ar deveni un adevărat pericol, care i-ar sta ca un ghimpe în coaste.

Skip La Cour, situat în topul culturismului natural trăieşte în totalitate în conformitate cu principiile ce le recomandă şi cititorilor săi fideli în paginile scrierilor sale. În aceste scrieri recomandă cititorilor să-şi fixeze obiective realiste, tangibile iar apoi să-şi stabilească o strategie adaptativă necesară atingerii obiectivelor propuse, aceasta fiind singura cale pentru ca dorinţele culturiştilor să nu rămână în faza de simple deziderate, ci ele să se transforme în realitate.

 Deci, putem concluziona că orice obiectiv propus trebuie urmat, pas cu pas, finalizat şi aceasta este cu adevărat cheia succeselor în viaţă şi cu atât mai mult în activitatea competiţională, a sportivilor în general şi al culturiştilor în special.

ACCESAREA POTENŢIALULUI INTERN A CUGETULUI

Nu există nici un dubiu asupra faptului că, puterea minţii reprezintă un potenţial interior deloc de neglijat, care folosit în mod oportun are un rol determinant în obţinerea succesului pe care dorim să-l atingem în evoluţia sportivă, care nefolosită, face de cele mai multe ori ca reveriile noastre să rămână ceea ce în fond sunt, nişte simple reverii şi-atâta tot.

Pentru argumentarea celor mai sus-afirmate, precum şi ideea generală degajată din scrierile lui La Cour, care emană tendinţa generală de genul „ajută-te singur”, care oricum seamănă cu învăţătura biblică „ajută-te şi cerul te va ajuta”, cu continuarea ei firească „luminează-te şi vei şti”. Am făcut această scurtă incursiune în tainele Sfintei Scripturi pentru a demonstra încă o dată, dacă mai era cazul, că nimic nu-i nou sub soare şi că aceste principii există în fond de când există umanitatea însăşi şi ele reprezintă singura cale care are drept determinare o finalitate şi în plus, ele fac parte din ceea ce astăzi se vehiculează foarte mult, gîndirea pozitivă.

Este foarte important să fim stăpâni pe propria noastră soartă şi pe cât posibil, soarta, propriul destin, să fie sub propriul nostru control. Fixându-ne obiective realiste, tangibile şi stabilindu-ne modalitate în care le putem finaliza, reprezintă cu adevărat o reală capacitate de a ne configura propria noastră soartă.
Trecând la modul concret al înfăptuirii acestui deziderat, din capul locului trebuie, ca o măsură elementară să ne întocmim un carnet (jurnal) de antrenament, în care să trecem structura şedinţelor de antrenament, periodicitatea antrenamentelor, obiectivele propuse iar pe cât posibil, fiindcă acum urmează punerea degetului pe rană, neapărat să ţinem evidenţa rezultatelor obţinute, confruntându-le permanet cu obiectivele propuse, iar acest lucru se realizează gradual, pas cu pas. Carnetul personal de antrenament reprezintă o opţiune, aşa cum sugerează oarecum şi denumirea lui, nu neapărat riguros ştiinţifică, un instrument de lucru care reflectă într-o mare măsură, personalitatea posesorului său.

Marea majoritate a publicaţiilor de specialitate culturistică omit, am crede cu bună ştiinţă să amintească despre această parte a motivaţiei personale, considerând-o că ar aparţine de lumea tenebrelor, a fenomenelor oculte, însă fără de greş putem spune că aici greşesc ele, căci, fără suportul emoţional, motivant, ca de altfel în orice situaţie din această viaţă nu se pot obţine rezultate concludente nici chiar în culturism.

Necunoaşterea acestei faţete, oarecum ascunse, pune în dificultate mai ales pe culturiştii începători, care sunt de cele mai multe ori puşi în incapacitate de a-şi fixa nişte obiective realiste, tangibile, iar când îşi stabilesc obiective total nerealiste, iar rezultatele nu au cum să le susţină în probatoriu, atunci intervine poate cel mai malefic spirit, acela al îndoielii, al pierderii încrederii în propriul ego, iar de aici până la un adevărat „dezastru”, nu mai este de făcut decât un singur pas mărunt, care are drept finalitate renunţarea.

DEPĂŞIREA PRAGULUI CRITIC ÎN CEEA CE PRIVEŞTE ÎNCEPEREA RECONFIGURĂRII CORPORALE PRIN PROCESUL ARDERII GRĂSIMILOR

Scăderea greutăţii corporale, asocierea acestui fenomen cu stări sufleteşti negative, depresii nervoase conjugate acestui fenomen, subaprecierea propriei valori, iată câteva noţiuni care trebuiesc să fie străine unui culturist. Oricum, vrând nevrând ele fac parte din viaţa noastă a culturiştilor şi pe bună dreptate, obiectivi fiind ne punem întrebarea ce-i drept retorică, câţi dintre noi n-am avut de-a face cu ele?

Scopul deschis, declarat al acestui articol este acela de a descoperi împreună care sunt motivele pentru care se impune culturiştilor ajunşi pe o anumită treaptă de dezvoltare necesitatea arderii grăsimilor corporale, care sunt cauzele fenomenelor negative, care însoţesc acest proces deosebit de complex, deloc facil, de asemenea influenţa procesului arderii grăsimilor corporale asupra performanţelor sportive, cu precădere în cazul antrenamentelor intensive pe care vi le-aţi propus.

Totodată în prezentul articol ne-am propus, de asemenea să dezvăluim implicaţiile psihologice ale acestui fenomen. Menirea noastră este aceea de a înlătura din sufletele voastre acea stare de nelinişte care s-ar putea să vă copleşească şi care, să spunem lucrurilor pe nume fără nici un fel de ocolişuri, nu duce nicăieri. Cunoaşterea aprofundată a proceselor multiple pe plan fiziologic, psihic, estetic ce survin ca urmare a arderii grăsimilor corporale este un element obligatoriu şi totodată o garanţie a succesului.

Înţelegând cu adevărat căror greutăţi inerente trebuie să le faceţi faţă, ce se întâmplă cu adevărat cu corpul şi spiritul dumneavoastră, este de o importanţă capitală. Prin procesul cunoaşterii vom găsi calea cea dreaptă de urmat, fără suişuri şi coborâşuri, fără ocolişuri, dar cu destul de multe opinteli, căci nu-i deloc uşor şi dacă totuşi v-aţi decis să-i daţi curs atunci consideraţi că nu mai există cale de întoarcere.
Cunoscându-vă potenţialul psihic de care dispuneţi şi cunoscând, cel puţin în aceeaşi măsură faptul că, psihicul trebuie să domine fizicul şi nicidecum invers, vă veţi reconsidera propria poziţie asupra propriului ego şi garantat veţi învinge toate obstacolele.

FACTORII CARE-I DETERMINĂ PE CULTURIŞTII PERFORMANŢI SĂ  PURCEADĂ LA ARDEREA GRĂSIMILOR CORPORALE

Problema arderii grăsimilor corporale are o dublă valenţă în viaţa culturiştilor naturali, cu precădere a celor ce participă şi la diferite competiţii. Pe de o parte se pune problema încadrării acestora într-o anumită grupă, determinată de o anumită masă corporală, iar pe cealaltă parte, indiferent dacă participă sau nu la competiţii arderea grăsimilor corporale este asociată perioadei definirii musculare, mai ales când în faza anterioară acesteia, respectiv în etapa dedicată creşterii volumului masei musculare în organism s-a acumulat şi o cantitate deloc neglijabilă de grăsimi.

Procedeul arderii grăsimilor corporale este un procedeu benefic, dar trebuie evitate o serie de greşeli, care determină să nu se atingă rezultatul scontat.
În prezentul articol amintim doar trei greşeli ce se produc în mod frecvent, aşa cum rezultă din practica cotidiană, greşeli pe care este indicat să le evitaţi.

Greşeala #1

Majoritatea culturiştilor pentru a-şi atinge scopul recurg la o dietă bogată în proteine, obţinute atât pe cale naturală din alimentele obişnuite cât şi la recurgerea la suplimentele alimentare, mult mediatizate de către literatura de specialitate. În plus, fără doar şi poate regimul lor alimentar este, de regulă unul hipocaloric.

În primele două-trei săptămâni obţin rezultate palpabile, deoarece scad în greutate câteva kilograme, deloc de neglijat, iar grosimea ţesutului adipos de pe abdomen, coapse, şolduri se diminuează într-o oarecare măsură, acest fapt poate fi mai accentuat sau din contră, în funcţie de tipul somatic al respectivului sportiv. Se pune pe bună dreptate, însă întrebarea: cât timp rezistă respectivul sportiv unui asemenea regim alimentar?

Problema este foarte delicată şi oricâtă motivaţie ar avea respectivul sportiv nu poate să-şi impună la infinit un asemenea mod de viaţă.
Revenirea la stilul de viaţă avut anterior, la alimentaţia tradiţională îi vor produce câteva surprize deloc plăcute materializate prin faptul că, kilogramele pierdute cu atât efort fizic şi mai ales psihic, având în vedere tentaţiile ce l-au pândit pe tot parcursul demersului de a-şi reduce nivelul grăsimilor corporale, vor reveni cu prisosinţă adăugând la cele iniţiale încă câteva în plus.

Greşeala #2

În vederea reducerii rapide a greutăţii corporale mulţi culturişti recurg la exerciţii fizice aerobice, dar să nu-şi facă cineva iluzii, că aceştia ar recurge la clasicele alergări pe diferite distanţe, deplasări în ritm susţinut pe distanţe medii sau lungi de tipul „marşurilor forţate”,cazone, ci efectuează exerciţii aerobice la sală folosind aparatura existentă în aceste locaţii dintre care amintim doar două şi anume bicicleta staţionară şi clasica bandă de alergat.

Unii dintre ei dau chiar dovadă de exces de zel privind aceste exerciţii aerobice şi drept urmare efectuează chiar şi câte două şedinţe de antrenament pe zi, alături de câte 5-6 antrenamente cu greutăţi săptămânale, conform programului de pregătire ce şi l-au stabilit.
Se obţin anumite rezultate benefice în ceea ce priveşte scăderea nivelului grăsimilor corporale, însă, procesul de definire al masei musculare are de suferit, fapt pentru care încetineşte iar în cazuri extreme chiar  are o evoluţie, să-i spunem lineară, adică nu se observă nici un progres notabil.

Greşeala #3

Pe lângă o dietă adecvată unele publicaţii recomandă ca, în această perioadă antrenamentele să se efectueze cu greutăţi medii şi mici, fapt care-i determină pe marea majoritate a culturiştilor să crească numărul de repetări şi să efectueze superseturi. Trebuie să amintim faptul că, efectuarea exerciţiilor cu asemenea greutăţi au doar un efect de tonifiere generală a musculaturii şi nicidecum de creştere a forţei musculare şi cu atât mai puţin se obţin rezultate în ceea ce priveşte dobândirea reliefului muscular.

Exerciţiile fizice efectuate cu greutăţi mici, indiferent de numărul de repetări sau/şi de serii au un profund caracter aerobic, ducând într.o oarecare măsură la diminuarea grăsimilor corporale, în schimb nu se realizează dezideratul de bază şi anume acela al definirii masei musculare.

În loc de concluzii, putem aminti doar faptul că procesul arderii grăsimilor corporale este deosebit de complex şi că pune în ecuaţie destule necunoscute de care trebuie să ţinem seama.
Personalizându-ne antrenamentul în funcţie de tipul somatic din care facem parte, de rezultatele ce le-am obţinut până în momentul când am luat această importantă decizie şi de obiectivele ce ni le-am propus vom fi în măsură să obţinem şi rezultatele scontate, bucurându-ne de un corp viguros şi bine definit.

În loc de concluzie putem spune doar în două, trei fraze că arderea grăsimilor corporale este o preocupare generală a lumii contemporane, făcând subiectul de studiu al mai multor organisme de renume cum ar fi al Departamentului de Sănătate din Congresul U.S.A., încă din anul 1973, iar la noi a existat cel puţin o tentativă de asemenea factură, ce-i drept de sinistră amintire la jumătatea anilor’ 80, iar  preocuparea dumneavoastră vom căuta s-o susţinem cu argumente teoretice şi practice, iar pentru aceasta vom face o scurtă escală în lumea ştiinţifică.

Aşa cum sublinia G.Ionescu, în lucrarea sa de referinţă intitulată PSIHOTERAPIE - Ed.Ştiinţifică; Bucureşti , 1990 în capitolul sugestiv intitulat Supraponderabilitate din perspectivă psihosomatică şi psihoterapeutică - Obezitatea este o tulburare psihosomatică cu extensie de masă şi se poate defini în trei maniere:

- constant descriptivă, când este caracterizată prin acumulări excesive de grăsimi în corp...
- etiologic-explicativă, conform căreia obezitatea este determinată de un „defect în echilibrul energetic, care are ca rezultat aportul excesiv de calorii, peste necesităţile individului...”.
- clinico-perspectiv, situaţie în care obezitatea este definită prin”exagerarea masei ţesutului adipos, ceea ce are drept consecinţă creşterea greutăţii corporale-alături cu afectarea condiţiei estetice, psihosociale şi biologice a bolnavului”.

Rezultă fără nici un dubiu că obezitatea şi supraponderabilitatea reprezintă adevărate flagele ale epocii contemporane şi este greu de trasat o graniţă între aceste două stări de fapt iar de aici rezultă multe interpretări contradictorii şi chiar practici dăunătoare.
Pe baza experienţei acumulate de către culturiştii sponsorizaţi de către firma noastră rezultă trei-patru principii de care trebuie să ţineţi neaparat cont, le vom enumera pe scurt, fără a le dezvolta în acest context din lipsă de spaţiu:

1- Hrănire raţională, echilibrată, suficientă din punct de vedere caloric cât mai ales proteic;
2- Evitarea stresului, cu precădere a celui de natură psihologică;
3- Respectarea programului de odihnă (somn obligatoriu min.8h/24.).
4- Antrenamentul: evitarea „încălzirii” puternic aerobice, deoarece scade nivelul testosteronului şi instalarea fenomenelor catabolice;
5- Durata şedinţei de antrenament să nu depăşească 1 1/2 ore;
6- A se evita mai mult de patru şedinţe săptămânal sau două şedinţe zilnic;
7- Reacţii anabolice care au implicaţii deosebite asupra scăderii volumului masei musculare dar nu şi asupra ţesutului adipos în aceeaşi măsură.

În plus dacă sunteţi înarmaţi cu o voinţă de fier succesul este ca şi garantat.
Dacă doriţi să aduceţi o reală modificare siluetei dumneavoastră, trebuie să respectaţi diverse ritmuri pentru a executa exerciţiile fizice. Cu cât ritmul este mai susţinut, cu atât mai mult se elimină surplusul de grăsime, invers, cu cât este mai lent, cu atât mai mult tonifică masa musculară.
Un model de exerciţii pentru abdominali ne-a fost furnizat de către o cititoare a publicaţiilor noastre care a dorit să-şi păstreze anonimatul, dorinţă pe care i-o respectăm întrutotul, fiindcă ştiţi cum devine chestiunea cu „eternul feminin”.

PATRU EXERCIŢII PENTRU ABDOMINALI:

Durată: 10 minute
Exerciţiul 1:
Pornind din poziţia culcat pe spate, încrucişaţi şi desfaceţi picioarele, cât mai întins posibil.
Capul trebuie să stea pe sol sau ridicat (cu mâinile la ceafă sau încrucişate sub omoplaţi). Această ultimă poziţie antrenează un efort abdominal mai mare.
Program minim: 2 serii a 8 încrucişări

Exerciţiul 2:
Pornind din poziţia culcat pe spate, încrucişaţi picioarele la verticală.
Ridicând bustul, atingeţi alternativ genunchii, sau gleznele, apoi solul cu mâinile.
Mâinile susţin ceafa între eforturi (exersări).
Program minim:10 ridicări ale bustului alternate (5 spre genunchi, 5 spre sol).

Exerciţiul 3:
Pornind din poziţia culcat pe spate, cu picioarele îndoite, tălpile pe sol, încrucişaţi piciorul drept peste stângul şi încercaţi, expirând, să atingeţi genunchiul piciorului drept cu ambele coate.
Mâinile sunt tot timpul împreunate pe ceafă.
Schimbaţi poziţia picioarelor după fiecare serie.
Program minim: 8 ridicări pe genunchiul drept apoi 8 ridicări pe genunchiul stâng.

Exerciţiul 4:
Pornind din poziţia culcat pe spate, rezemaţi-vă pe mâini sau pe antebraţe şi descrieţi cifra 8 în spaţiu cu ajutorul picioarelor.
Expiraţi în timpul uneia din mişcările ascendente ale picioarelor.
Program minim: cinci 8-uri.
Acest program trebuie efectuat zilnic, în cadrul exerciţiilor de înviorare, iar după aproximativ şase săptămâni vor apărea şi primele rezultate notabile, un minus de 3-4 cm înregistrat la grosimea taliei, scăderea ţesutului adipos de pe abdomen, respectiv de pe şolduri.

Merită să încercaţi!

  
Informaţii



Articole ProLife


Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri