Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


CARBOHIDRATII

Ce sunt?

Carbohidratii sunt principalii furnizori de energie ai organismului nostru.

Cum se clasifica?

Simpli - sunt absorbiţi aproape imediat în sânge (glucoza, fructoza, lactoza). Complecşi (fibrele) sunt descompuşi.

Ce rol au in organism?

Carbohidraţii reprezintă combustibilul principal pentru organismul nostru. Organismul are astfel nevoie de carbohidrati "buni" – aceştia fiind cei complecşi, pentru că digestia durează mult, secreţia de insulină se face treptat, iar organismul îşi menţine glicemia la nivelul normal.

Cum actioneaza?

În intestin carbohidraţii, indiferent de structura lor, vor fi transformaţi în molecule mici de glucoză care va fi absorbită şi depozitată în muşchi sub formă de glicogen de unde va fi eliberată la nevoie împreună cu o mare cantitate de energie. Glucoza reprezintă un fel de combustibil pentru organism. Dacă nu există suficientă glucoză, organismul o va suplimenta folosind proteine şi lipide, Iar in cazul excesului de glucoza, aceasta va fi transformata în grăsimi. Consumand multi carbohidrati va fi stimulata excesiv productia de insulina, ceea ce va determina fenomenul de  supraalimentare, obezitate si in cele din urma la rezistenta la insulina.

Sa retinem deci: carbohidratii nu ingrasa (ei fiind sursa noastra de energie), doar consumul acestora in exces.


Unde se gasesc?

Carbohidraţii se găsesc în cantitatea cea mai mare în zahăr, fibre şi amidon Surse bune pentru carbohidrati complecsi sunt legumele, cerealele, orezul, painea, fainoasele, nucile, semintele si legumele.

Care este necesarul de carbohidrati?

Doza zilnica recomandata (RDA) este de 300 g de carbohidrati pentru un regim de 2000 kcal (aproximativ 60% din totalul caloric).

Consumul recomandat de catre nutritionisti este minim 120g carbohidrati pe zi, 1g carbohidrati genereaza 4 calorii.

  
Informaţii


Articole ProLife


Linkuri

Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri