Pagina principala  |    Forum  |    Despre Noi  |    Contact  |    MAGAZIN  |    PRODUSE LA PROMOTIE
ro en fr de hu it









<< Septembrie 2017 >>
  Lu. Ma. Mi. Jo. Vi. Sa. Du.
>  0  0  0  0 1 2 3
> 4 5 6 7 8 9 10
> 11 12 13 14 15 16 17
> 18 19 20 21 22 23 24
> 25 26 27 28 29 30  0


8 SOLUTII PENTRU ENERGIE SI POFTA DE VIATA!
Care este momentul tău de “cădere” din timpul zilei, când simţi că nu mai ai nici un pic de energie ? Nu ne spune. Ştim deja. Am verificat ultimile cercetări asupra metabolismului, stresului si cronobiologiei pentru a afla orele –cheie in care eşti predispusă la oboseală. Iar cu ajutorul experţilor îţi oferim câteva sfaturi ce te vor ajuta să combaţi efectele neplăcute ale acesteia. Cele opt strategii propuse îţi vor fi de ajutor pentru a te revigora şi pentru a-ţi începe ziua în forţa.

1. Înveseleşte-ţi dimineţile şi profită de lumina soarelui.

-    Vechea obişnuinţă: Odihneşte-te atât cât consideri că e necesar.
-    Reţine: Trezeşte-te la aceeaşi ora în fiecare dimineaţa , deschide larg fereastra şi lasă lumina să pătrundă în camera ta.
Aceste schimbări te vor ajuta să-ţi îmbunataţeşti ritmul cardiac , ceea ce îţi va crea o stare de bine pentru întreaga zi.

În absenţa luminii, ciclul corpului tau rămâne în urmă cu 12 minute pe zi şi astfel poţi suferi modificări ale ritmului cardiac.( Cercetătorii nu au o explicaţie pentru acest fenomen , dar se presupune că totul are legatură cu ciclurile solare). “Asta înseamnă că organismul simte nevoia să se trezească mai târziu”, spune dr. Mariana Figueiro, director de program al Centrului Polytechnic Rensselaer. Dacă nu vei rezolva problema , dar vei fii nevoită să fi gata zilnic la aceeaşi oră, atunci te vei simţi obosită şi vei avea mereu senzaţia că nu ai dormit destul. Renunţa la draperiile închise la culoare şi alege lumina naturală , nu cea artificială! Pentru a-ţi menţine ritmul cardiac 24 de ore pe zi priveşte soarele imediat după ce te-ai trezit , chiar si sâmbăta , când obişnuieşti să dormi mai mult.

Urmează-ne sfatul ! Ai nevoie de 30 min. de expunere la soare. Cel mai uşor este să faci o plimbare în parc , unde poţi citi şi ziarul de dimineaţă sau să iei micul dejun lânga o fereastră foarte bine luminată. Dacă programul de la serviciu îţi impune să te trezeşti când încă nu a rasărit soarele, investeşte in câteva lămpi folosite de obicei pentru tratarea tulburărilor ritmului somn-veghe. Învaţa să-ţi protejezi sănătatea!

2. Include mai multe proteine în alimentaţia zilnică

-    Dă uitării: Pentru a-ţi menţine energia consumă cât mai mulţi carbohidraţi.
-    Aplică: Renunţa la carbohidraţi . Consumaţi in cantităţi mari , te pot lăsa fără energie.

Femeile care au redus cantitatea de carbohidraţi din dietele lor şi au mâncat mai multe proteine au declarat că se simt mult mai energice decât de obicei, arată un studiu făcut de Donald K. Layman , PhD, professor de nutriţie la Universitatea din Illinois.” Este absolut necesar să ştii acest lucru pentru că iţi  va fi foarte util mai ales atunci când vrei să începi un nou regim alimentar”, adaugă acesta.
Ţine cont. Încearcă să nu consumi mai mult de 150g de carbohidraţi pe zi , distribuiţi astfel:cinci feluri de legume, doua de fructe si trei sau patru de amino-carbohidraţi pe care îi găseşti în pâine , una de brânza , un ou şi un pahar cu lapte. Prânzul poate să conţină : un sendviş din felii subţirii de pâine, cu doua sau trei bucăţi de carne, una de brânză, legume si un măr . La cina încearcă să mănânci şase felii subţiri de carne slabă( sau peşte eventual), legume şi fructe.

3. Amână pauza de cafea ; aceasta nu trebuie sa fie un must have.

-    Evită obiceiul: Revigorează-te cu o cafea la prima oră a dimineţii.
-    Regulă: Bea cafeaua mai târziu , când simţi nevoia.

Efectul de stimulare a sistemului nervos central şi a metabolismului este datorat blocării adenozinei de către cafeină. Studiile clinice efectuate au demonstrat că organismul dezvoltă toleranţă la cafeină dacă aceasta e administrată o perioadă îndelungată , adică devine un obicei zilnic. „În timp vei observa că după-amiază resimţi din plin efectele neplăcute ale cafelei pe care ai baut-o de dimineaţă ” , spune dr. James K. Wyatt, director la Centrul Medical Universitar.
Sfatul nostru „ Te poţi menţine în formă cu doua cafele (echivalează cu un pahar mare) , pe care le poţi bea de-a lunugul zilei”, spune Wyatt.  O jumătate de cană consumată după-amiază , când oboseala este din ce în ce mai mare, te va ajuta să termini proiectul. „ Dacă eşti sensibilă la efectele cafeinei, trebuie să iei o pauză pentru a nu avea probleme cu somnul” avertizează James Wyatt.

4. Bucură-te de fiecare masă şi încearcă să mănânci echilibrat.

-    Strategii învechite: Creşte numărul de mese pe zi pentru a-ţi stăpâni foamea şi a-ţi păstra  energia.
-    Noua ştiinţa: Mănâncă în fiecare zi la aceleşi ore.

Nevoile corpului tău sunt în strânsă legătură cu ritmurile zilnice, în special cu momentul în care te trezeşti sau mergi la culcare şi cu clipele în care consumi multă energie( în timpul orelor de fitness sau când ieşi la jogging , de exemplu).  „Dacă organismul tău este obişnuit să ia micul dejun la 7:00 şi prânzul la 12, iar tu nu respecţi acest program, în scurt timp te vei simţi extenuată”, spune Layman. Dacă mănânci neregulat fie te vei simţi prea plină, fie te înfometezi.
Ia aminte. Pregateşte-ţi micul dejun cu o seară înainte, pentru a fi sigură că vei incepe ziua cu ceva hrănitor şi sănătos.Împacheteaza prânzul şi ia-l la servici,în caz că nu poţi să pleci în pauza din timpul programului de lucru. Nu face însă greşeala de a mânca în faţa calculatorului.Îţi vei deregla digestia şi vei simţi că nu te-ai săturat.Găteste mai multe feluri de mâncare in week-end , pe care le poţi încalzi uşor, pentru ca familia ta să  ia cina în fiecare  seară la aceeaşi oră.Astfel vei avea suficientă energie pentru alte activităţi mai placute.

5. Găseşte timp pentru a reflecta; vei reduce stresul şi te vei energiza.

-    Vechea metoda: Meditează cel puţin 20 de minute pe zi pentru a reduce stresul.
-    O alta obţiune: Vei obţine aceleaşi rezultate şi în sesiuni mai mici

„Chiar dacă acorzi numai trei minute reflecţiei , acest moment de relaxare reduce numărul hormonilor de stres care contribuie la încordarea muşchilor şi la contractarea vaselor sangvine” , spune Judith Orloff, MD, psihatru la UCLA şi autoare a lucrarii
Energia pozitivă. De asemenea, sporeşte cantitatea de endorfină din corp! Astfel vei fi în formă pe tot parcursul zilei şi nu vei mai resimţi programul de la serviciu la fel de obositor.
Recomandarea noastra. Gaseşte un loc liniştit unde nu vei fi deranjată ( dacă eşti intr-un birou aglomerat poţi ieşi câteva minute afară , spune Orloff). Stai liniştită şi închide ochii. Ascultă-ţi respiraţia în timp ce expiri si inspiri şi, când gândurile te copleşesc din nou, imaginează-ţi că eşti asemenea norilor care plutesc pe cer.  Apoi încearcă să priveşti cu ochii minţii ceva sau pe cineva care te va înveseli. Poate fi o persoană pe care o iubeşti sau un lucru pe care îţi place să-l faci ( să leneveşti într-o cadă în care ai pus multe miresme .) Efectul va fi garantat!

6. Crează-ţi  un obicei sănătos: plimbarea zilnică.

-    Obiceiul trecut: După amiază eşti obosită? Dormi câteva ore!
-    Strategia isteaţă:Revigorează-te cu o plimbare pe care o poţi face fie dimineaţa , fie seara când simţi că nu mai ai energie dupa orele petrecute la serviciu.

„ Din cauza sedentarismului urmat de efectele negative asupra circulaţiei sângelui , mulţi oamneni nu se mai pot ţine pe picioare după 10-11 ore de lucru”, spune Mariana Figueiro
Reţine aceaste idei! Ieşi la o plimbare pentru a-ti recăpăta energia. Evită rutina prin alegerea unor locuri diferite în care să mergi; de exemplu , poţi vizita un prieten pe care nu l-ai mai văzut de mult sau poţi merge la sală , abonamentul aşteaptă de mult în sertar! Daca nu ai timp pentru o plimbare , deschide larg ferestrele şi priveşte afară , timpul frumos îţi va prinde bine. Te întrebi care este momentul potrivit? Aceasta variază de la o persoană la alta. Vara însă este indicat să ieşi dimineaţa pentru că este mai răcoare; în timp ce în zilele reci poţi să te aventurezi la o ieşire in aer liber la prânz.

7. Relaxează-te cu muzica preferată; te vei binedispune instantaneu

-    Renunţă să: începi după-amiază cu o gustare usoară!
-    Preferă să: alegi mai degrabă musică antrenantă.

Îţi va da energie. Dacă nu ai timp , pune-ţi căştile atunci când găteşti sau faci ordine prin casă. Vei uita de munca obositoare. Voluntarii care au lucrat 30 de minute pe ritmuri alerte de  muzică s-au simţit mai odihniţi decât atunci când şi-au desfăşurat activitatea în linişte, arată un studiu japonez publicat in Jurnalul de medicină sportivă si fitness.
Sfat practic. Salvează pe un CD sau iPod melodiile preferate. Muzica te va înveseli şi nu vei mai conştientiza că eşti obosită . În plus te va ajuta să scapi de zgomotele din oraş .

8. Renunţă la computer; alege activităţi mult mai plăcute
-    Plan vechi: dacă te uiţi la televizor înainte să mergi în pat , vei rămâne trează toată noaptea
-    Ideea practică: E în regulă să te uiţi la televizor , dar nu e bine să stai la calculator.

“Studiile arată că acesta degaja o lumină la fel de puternică asemeni celei de afară din timpul dimineţii; creierul tău este astfel solicitat” spune Figuiero. Unii oameni de stiinţa consideră că lumina emisă de monitorul computerului, târziu în noapte, te împiedică să te relaxezi şi-ţi poate perturba somnul, mai ales când este combinată cu jocuri video.Încearcă să renunţi chiar şi la televizor . Cel mai bine pentru organism ar fi să citesti o carte sau o revistă , dar asigură-te că lumina pe care o foloseşti  nu depaşeşte 60W.
Atitudinea Prevention.Închide televizorul şi calculatorul cu cel puţin o oră înainte de a merge la culcare. Te va ajuta să te relaxezi şi să-ţi pui ideile în ordine. Ai putea să faci o plimbare lejeră prin parc şi să respiri aer curat înainte de a te odihni.
  
Informaţii


Articole ProLife


Linkuri

Utilitatea articolului
Acest articol a fost notat de vizitatori cu nota medie .


Scrie un comentariu
Nu aveti posibilitatea de a adauga comentarii! Vă mulţumim









Ultimele link-uri adăugate
shopmania.ro
Piscine Ecologice
Revista LYL
Suplimente Nutritive
Nutrex Research
Muscle Asylum Project
Syntrax Innovations
Anabolic Xtreme
www.gasparinutrition.com
www.maxfitmag.com

ISO 9001
ISO 9001

ProNutrition VitaLife Nature's Best MadMax Nutrend USA Natural Max Performance BSN MuscleTech Jasper Syntrax Gaspari Nutrition
 
promovat si listat in directoarele web
  Medicina Director Web - unLink.ro - Adauga si site-ul tau Smartbuy.ro - preturi si comparatii Addsite:: Magazine online - Sport TRAFIC TRIPUL - Directo Web Promovare Web ClickLink.ro Director Web Romanian Top66 jocuri Director Web Romania Acid Links - director web Adauga site in top online sanatate familie intretinere Cazare Predeal Adevarate.Net Poliamida Director Web AdSmarty Web Design Desene de colorat Bloogle Director Web ClickLink.ro Director web romania dotro.cn Promovat de Red-Web Dot Romania Director Web dYr.ro Reviste eLinks.ro Cel mai cuprinzator director romanesc Fier forjat Informatii in timp real www.realtimeinfo.ro Director web Director Web SEODIR SEO Romania Pagina indexata de motorul de cautare Romanesc  indexsite Director Web Inscrie.com Medicamente LinkPlus Siteuri